• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

کشف بقایای یک فواره ۲۰۰۰‌ساله

  • کد خبر : 10230
  • 18 آگوست 2022 - 12:11
کشف بقایای یک فواره ۲۰۰۰‌ساله
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به بقایای یک فواره رومی دست یافتند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از دیلی صباح، گروهی از باستان‌شناسان که در شهر باستانی «اسوس» واقع در ترکیه مشغول فعالیت بودند، بقایای فواره رومی را کشف کرده‌اند که قدمت آن به ۲۲۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

شهر باستانی «اسوس» که در شمال غربی ترکیه واقع شده از سال ۱۹۸۱ میلادی محل کاوش باستان‌شناسان بوده است. در طول سال‌های مختلف، با کاوش گروه‌های مختلف باستان‌شناسان، آثار تاریخی متعدد و بناهای تاریخی از جمله یک تماشاخانه، یک گورستان و دیوارهای دژ در این مکان کشف شده است.

با این حال، کاوش‌گران پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از نخستین کاوش در «اسوس»، برای نخستین‌بار موفق شده‌اند بقایای یک فواره را کشف کنند.

به گفته سرپرست گروه باستان‌شناسی که این فواره را کشف کرده‌اند، این فواره دوران امپراتوری بیزانسی به شدت آسیب دیده است. اما پس از به اتمام رسیدن تمام مراحل کاوش این فواره، تکه‌های باقی‌مانده آن کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند تا نمای کلی از مشخص شود.

«اسوس» بیش‌تر به عنوان شهر باستانی شهرت دارد که «ارسطو» مکتب خود را در آن‌ تاسیس کرد.

آسوس، یک شهر کوچک و به لحاظ تاریخی غنی در منطقه آیواجیک، استان چاناق‌قلعه در ترکیه امروزی می‌باشد. ارسطو پس از ترک آکادمی افلاطون در آتن به این شهر رفت. وی در آکادمی اسوس به عنوان رئیس گروهی از فلاسفه و دانشمندان به جانورشناسی و زیست‌شناسی پرداخت و هنگامی که هخامنشیان به آسوس حمله نمودند از آنجا گریخت و به مقدونیه باستان رفت. جایی که در آن به تدریس اسکندر پسر فیلیپ مشغول شد.

فرهنگ ترکیه شامل فرهنگ‌ها و آیین‌هایی به شدت متنوع و ناهمگن است که از غرب آسیا، آسیای میانه، اروپای شرقی و سنت‌های قفقاز گرفته شده‌است. بسیاری از این سنت‌ها در ابتدا توسط امپراتوری عثمانی، یک کشور چند قومی و چند مذهبی گرد هم آمده بودند.

ترکیهٔ نوین در حال سرمایه‌گذاری بر بخش‌هایی است که به جهانی‌سازی کشور کمک می‌کند. برای مثال، بخش‌های هنری و معماری مورد توجه ترکیهٔ نوین بوده‌اند.

منبع: دیلی صباح

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.