• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کشف بمب جنگ جهانی دوم در رودخانه

  • کد خبر : 9840
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کشف بمب جنگ جهانی دوم در رودخانه
گردشگرآنلاین - با افزایش موج گرما در سراسر اروپا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم در بستر خشک‌شده یک رودخانه در ایتالیا کشف شد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از گاردین، کارشناسان نظامی بمب ۴۵۰ کیلوگرمی (۱۰۰۰ پوندی) را که در ۲۵ ژوئیه در دوران جنگ جهانی دوم در نزدیکی روستای شمالی بورگو ویرجیلیو در نزدیکی شهر مانتوآ در شمال کشور کشف شد، خنثی و منفجر کردند.

مقامات محلی اعلام کردند که این بمب توسط ماهیگیران در ساحل رودخانه پو به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی کشف شده است و حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان اطراف برای عملیات خنثی سازی تخلیه شدند. حریم هوایی منطقه بسته شد و ناوبری در امتداد آن مسیر آبراه و همچنین تردد در یک خط راه آهن و جاده دولتی در نزدیک آن متوقف شد.

«فرانچسکو آپورتی» شهردار بورگو ویرجیلیو در این باره گفت: «در ابتدا، برخی از ساکنان گفتند که خانه‌هایشان را تخلیه نمی‌کنند، اما در چند روز گذشته، همه را متقاعد کرده‌ایم، در غیر این صورت عملیات متوقف می‌شد».

ایتالیا ماه گذشته برای مناطق اطراف پو که طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این رودخانه که آب تقریباً یک سوم تولید کشاورزی ایتالیا را تامین می‌کند ، بدترین خشکسالی خود را در ۷۰ سال گذشته تجربه می کند.

جنگ جهانی دوم دومین جنگ جهانی بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ بود که بیشتر کشورهای جهان از جمله قدرت‌های بزرگ در آن شرکت داشتند.نیروهای تقابل‌گر در قالب دو اتحاد نظامی در برابر هم قرار گرفتند و با این دو اتحاد نظامی، یک جنگ تمام‌عیار به راه انداختند که در اثر آن، بیش از صد میلیون پرسنل نظامی در بیش از ۳۰ کشور جهان درگیر شدند.

بیشتر شرکت کنندگان در این جنگ، تمام قدرت اقتصادی، صنعتی و توانایی‌های علمی‌شان را در جهت پشتیبانی نظامی بسیج کردند. با حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیون کشته این جنگ به مرگبارترین درگیری نظامی در طول تاریخ بشریت تبدیل شد. تلفات ناشی از بمباران‌های راهبردی، قحطی، بیماری و درگیری‌افزارهای هسته‌ای و هولوکاست در آمار خسارت انسانی جنگ جهانی دوم شمرده می‌شوند.

منبع: گاردین

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.