• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

کشف بیش از ۶۰ گور تاریخی در غزه

  • کد خبر : 16289
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کشف بیش از ۶۰ گور تاریخی در غزه
گردشگرآنلاین - مقام‌های حماس از کشف بیش از ۶۰ گور باستانی در غزه خبر دادند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آسوشیتدپرس،‌ مقام‌های حماس، کشف بیش از ۶۰ قبر باستانی در گورستان دوران رومی واقع در غزه را تایید کردند.

این گور تاریخی در غزه و در ژانویه سال گذشته در جریان مراحل مقدماتی یک پروژه ساخت‌وساز کشف شد و متخصصان از زمان کشف این محوطه تاریخی در این محل به کاوش پرداخته‌اند.

به گفته «هیام البطار»‌ محقق وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین ـ در مجموع ۶۳ گور در این مکان کشف شده است و با بررسی تعدادی از استخوان‌ها و آثار تاریخی یکی از این گورها مشخص شد قدمت استخوان‌ها به قرن دوم میلادی باز می‌گردد.

به گفته «البطار»،‌ وزارت آثار باستانی به همراه گروهی از متخصصان فرانسوی در این محوطه تاریخی مشغول کاوش هستند. با این‌که این گورستان باستانی در حال حاضر از دسترس عموم مردم خارج است، اما پروژه ساخت‌وساز از سر گرفته شده است و این محوطه با آپارتمان‌ها احاطه شده است.

رسانه محلی در زمانی که این محوطه برای نخستین‌بار کشف شده بود از غارت آثار تاریخی آن توسط مردمی خبر داد که با استفاده از ارابه آجرهای حکاکی‌شده را از مکان تاریخی خارج می‌کنند.

غزه نام شهری عرب‌نشین در نوار غزه است که در درگیری نیروهای جنبش فتح تحت کنترل گروه حماس درآمد. در انتخابات سال ۲۰۰۵ حماس با رأی قاطع در انتخابات شهرداری‌های غزه پیروز شد. جمعیت شهر غزه ۵۹۰٬۴۸۱ نفر است که از اعراب فلسطینی تشکیل شده‌است.

از لحاظ راهبردی، این شهر بر روی نوار ساحلی مدیترانه قرار گرفته، غزه باستانی یک مرکز پر رونق تجاری و محل توقفگاه مسیر کاروان‌های بین مصر و سوریه بوده‌است. این شهر در قرن پانزدهم پیش از میلاد توسط مصر اشغال شد. فلسطینی‌ها چند صد سال بعد در این ناحیه اقامت کردند، و غزه به یکی از پنج شهر اصلی منطقه تبدیل شد.

کشف بیش از ۶۰ گور تاریخی در غزه

کشف بیش از ۶۰ گور تاریخی در غزه

منبع: آسوشیتدپرس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16289

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.