• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

کشف شهر باستانی هنگام ساخت پارک

  • کد خبر : 8212
  • 28 می 2022 - 11:29
کشف شهر باستانی هنگام ساخت پارک
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان بقایای یک شهر باستانی تمدن «مایا»‌ را در محل ساخت و ساز یک پارک کشف کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از گاردین، باستان‌شناسان موفق شده‌اند ویرانه‌های یک شهر باستانی «مایا»‌ را که مملو از کاخ،‌ هرم و میدان است در محل ساخت و ساز یک پارک صنعتی جدید در نزدیکی «مریدا» و واقع در ایالت «یوکاتان»‌ کشور مکزیک کشف کنند.

به گفته باستان‌شناسان، این مکان آثاری با ویژگی‌های سبک معماری «پوک» مایایی را در برگرفته است.

«کارلوس پرازا»‌ یکی از باستان‌شناسانی که مسوولیت کاوش در این شهر باستانی را بر عهده دارد، معتقد است بیش از  ۴,۰۰۰ نفر در این مکان زندگی می‌کردند. همچنین گمان می‌رود این شهر از سال ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفته باشد.

«پرازا» می‌گوید: «در این شهر مردمی از طبقات مختلف اجتماعی زندگی می‌کردند… کاهن و کاتبان در این کاخ‌های باشکوه و مردم عادی در بناهای کوچک زندگی می‌کردند.»

محققان همچنین قبرهای متعلق به کودکان و بزرگسالانی را کشف کرده‌اند که به همراه ابزارهای سنگی،‌ پیشکش‌ و سایر متعلقات دفن شده‌اند.

همچنین شواهدی کشف شده‌ است که نشان می‌دهد ساکنان این شهر باستانی در کنار محصولات کشاورزی از ماهی‌گیری نیز استفاده می‌کردند.

این شهر باستانی پس از شروع ساخت و ساز یک پارک صنعتی کشف شد. به گفته مالکان این زمین، این پارک صنعتی با وجود باقی ماندن بقایای باستان‌شناسی همچنان ساخته خواهد شد.

یوکاتان نام سی‌ویکمین ایالت کشور مکزیک است و در شبه‌جزیره یوکاتان قرار دارد فرهنگ حاکم بر منطقه پیش از کشف قاره آمریکا از سوی سفیدپوستان فرهنگ قوم سرخ‌پوست مایا بود امروزه هم مردم مایاتبار بخش بزرگی از جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند دانشمندان بر این باورند که شهابسنگ سترگی که باعث برافتادن نسل دایناسورها از روی زمین شد در همین ناحیه یوکاتان به سطح زمین برخورد کرده‌است در شمال شبه جزیره یوکاتان واقع شده است.

این کشور با ایالت‌های کامپچه در جنوب غربی و کوئینتانا رو در جنوب شرقی، با خلیج مکزیک در ساحل شمالی آن همسایه است پیش از ورود اسپانیایی‌ها به شبه‌جزیره یوکاتان، نام این منطقه مایاب بود در زبان یوکاتک مایا، مایاب به «مسطح» ترجمه شده است، و منبع خود کلمه «مایا» است. این منطقه بسیار مهمی برای تمدن مایا بود که در اینجا به اوج توسعه خود رسید، جایی که مایا‌ها شهر‌های چیچن ایتزا، ایزامال، موتول، مایاپان، اکبالام و ایچکاانزیهو (همچنین به نام T’ho) را تاسیس کردند.

منبع: گاردین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.