• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

کشف عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل

  • کد خبر : 14524
  • 09 نوامبر 2022 - 13:50
کشف عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل
گردشگرآنلاین - فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۵۹۴ قلم عتیقه مربوط به دوره اشکانیان در شهرستان سیاهکل خبر داد و گفت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گیلان، سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به کشف عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل و  به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه حاصل از حفاری غیرمجاز در یکی از دهستان‌های شهرستان سیاهکل، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته صحت موضوع محرز و مشخص شد این افراد تعداد زیادی عتیقه را در یک باب منزل نگهداری می کنند افزود: پلیس با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۵۹۴ قلم عتیقه شامل سکه‌های سنگی، فلزی و مسی، پلاک طلا و اشیای فلزی باستانی و دو دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری و معرفی متهمان ۳۰ و ۳۸ ساله این پرونده به مرجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: بنا بر نظر کارشناسان اشیای عتیقه مربوط به دوره اشکانیان و ارزش آنها در دست بررسی است.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی جزئی از تاریخ این سرزمین است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

به گزارش گردشگر آنلاین، سیاهکل یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان گیلان است و همچنین طبیعت بکری دارد. تقریباً از سه منطقه تشکیل شده که شامل منطقه آبرفتی که حاصل بر جای ماندن گل و لایی است که رودخانه‌ها با خود آورده‌اند و همچنین رسوبات دریا در زمان‌های کهن و منطقه کوهپایه‌ای بسیار زیبا با جنگل‌های راش فراوان آن و همچنین منطقه کوهستانی که تا نیمی از سال معمولاً در آن برف هم وجود دارد.

کشف عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل

کشف عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=14524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.