• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کشف مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله در چین

  • کد خبر : 15194
  • 17 نوامبر 2022 - 11:15
کشف مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله در چین
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان مجموعه بزرگی از مجسمه‌های سفالین را در یک مقبره باستانی واقع در شمال چین کشف کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوز، نشریه چینی «دیلی چاینا» از کشف شمار قابل‌توجهی از مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله سفالین به شکل انسان توسط باستان‌شناسان موسسه فرهنگی و باستان‌شناسی «داتونگ» خبر داد.

این مجسمه‌های باستانی که از یک مقبره کشف شده‌اند، اطلاعات بیشتری را در راستای تحقیقات درباره فرهنگ ترحیم، لباس‌های قومی و زندگی اجتماعی دودمان «وی شمالی» ارائه می‌دهند. «وی» یکی از سلسله‌های سلطنتی چین بود که توسط طایفه «توئوبا» تأسیس شد.

این مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله افرادی را در شغل‌های مختلف نشان می‌دهند که از جمله آن‌ها به رقصنده، موسیقیدان، خدمتکار و کارگر می‌توان اشاره کرد. باستان‌شناسان همچنین مجسمه‌هایی کشف کرده‌اند که به شکل حیوانات ساخته شده‌اند. بقایای چند ظرف سفالین نیز در این مقبره کشف شده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به شواهد باقی مانده، این مقبره به فردی از طبقه بالای جامعه تعلق داشته است.

یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسانهای نخستین از ۲٫۲۴ میلیون تا ۲۵۰ هزار سال پیش در چین سکونت داشتند. در غاری نزدیک پکن فسیل‌هایی از انسان‌ها مربوط به ۶۸۰ تا ۷۸۰ هزار سال پیش کشف شده‌است. این فسیل‌ها متعلق به مرد پکنی هستند که از گونهٔ انسان راست‌قامت بوده و توانایی ساخت آتش را داشت. در همین غار بقایای انسان خردمند (گونهٔ ما) نیز کشف شده که قدمت آن به ۱۱ تا ۱۸ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. برخی از محققان معتقدند شکل اولیه‌ای از نوشتار از حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد در چین وجود داشته‌است.

در روایت‌های سنتی چینی نخستین دودمان پادشاهی کشور سیا نام دارد که در حدود ۲۰۷۰ پیش از میلاد پایه‌گذاری شد. مورخان در گذشته این دودمان را افسانه‌ای می‌دانستند اما کشف آثاری از اوایل عصر مفرغ در هِنان موجب شد تردیدهایی در این مورد ایجاد شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این آثار به دودمان سیا مربوط است یا فرهنگ دیگری در همان دوران.

کشف مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله در چین

کشف مجسمه‌های ۱۵۰۰ ساله در چین

منبع: آرت‌نیوز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.