• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد:

کشف و ضبط ۲۶۴ سکه تقلبی در الیگودرز

  • کد خبر : 8993
  • 14 جولای 2022 - 10:18
کشف و ضبط ۲۶۴ سکه تقلبی در الیگودرز
گردشگرآنلاین - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۶۴ عدد سکه تقلبی در الیگودرز کشف و ضبط شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سرهنگ محمدرضا مرادیان از کشف و ضبط ۲۶۴ سکه تقلبی در شهرستان الیگودرز خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: اقدامات کارشناسی و بررسی این فقره مکشوفه ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است. دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ در مجلس شورای ملی نماینده دارد.

الیگودرز مکان‌های تفریحی بسیاری دارد؛ پیست اسکی تمندر الیگودرز در حال ساخت، دهکده گردشگری سد حوضیان، آبشار آب‌سفید، هفت چشمه روستای گشان، باغات و مناظر بکر گیلان، چشمه عسلی، مزراع بید، دشت لاله‌های واژگون زرد گشان، شکارگاه دره جری، دریاچه شط تمی، دریاچه سد خان آباد، چشمه آسار و سراب شاهمکان در منطقه شول‌آباد، رود و دریاچه سده حوضیان، رودخانه ماهیچال، طبیعت قالی کوه، رودخانه مور زری در بخش زلقی، غار تمندر، جنگلهای بلوط و گردو و سرچشمه دورک، گایکان، دره دورک، دشت لاله‌های واژگون در روستای دالانی، دره دایی، دره حیدر، کیگوران از آن جمله هستند و همچنین روستای چقاگرگ که از قدیمی‌ترین روستاهای بربرود است و تپه خلیل خان آسترکی در آن قرار دارد. در شمال این شهر بقایای قلعه مندیش و در جنوب غربی و شرقی این شهر تپه‌ها تاریخی وجود دارد، همچنین در ضلع جنوبی شهر پارک جنگلی بنفشه روی تپه یال احداث شده‌است. شهرستان الیگودرز معروف است به شهر آبشار‌ها و لاله‌های واژگون، که یکی از بهترین شهرهای ایران ازلحاظ گردشگری و توریسم است. بزرگترین دشت لاله‌های واژگون جهان در شهرستان الیگودرز قرار دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.