• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1

کشف گردنبند طلا توسط یک جوینده گنج

  • کد خبر : 18133
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
کشف گردنبند طلا توسط یک جوینده گنج
گردشگرآنلاین - فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب موفق شد زنجیر و آویزی تاریخی از جنس طلا کشف کند که گمان می‌رود به یکی از خاندان‌های سلطنتی بریتانیا تعلق داشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از گاردین، ‌ «چارلی کلارک» ‌ حدود شش ماه مشغول جست‌وجو با دستگاه فلزیاب بود تا سرانجام در زمینی واقع در شهرستان «واریک‌شر» در کشور انگلستان، صدای بوق دستگاه را شنید و پس از حفاری و کشف گردنبند طلا، از خوشحالی فریاد کشید.

«کلارک»، مالک کافه‌ای در بیرمنگام است و آنچه که در «واریک‌شر» ‌ کشف کرده بود یک آویز و زنجیر بزرگ خیره‌کننده متعلق به اوایل دودمان «تودور» ‌ بود که از جنس طلا ساخته شده و با میناکاری تزئین شده است. روی آویز این گردنبند، ‌ نماد و حروف نخست نام‌های «هنری هشتم» ‌ و نخستین همسر او «کاترین کاترین آراگون» ‌ نقش بسته است.

وقتی «ریچل کینگ» ـ مدیر بخش رنسانس اروپا در «موزه بریتانیا» ‌ ـ نخستین‌بار درباره این اکتشاف مطلع شد، ‌ شگفت‌زده شد. به گفته او، هیچ اثر تاریخی متعلق به دوره رنسانس با این ابعاد و این میزان اهمیت در بیش از ۲۵ سال اخیر در بریتانیا کشف نشده است.

آویز قلب‌شکل این گردنبند به زنجیری متشکل از ۷۵ حلقه طلا به وزن ۳۰۰ گرم، متصل شده که روی آویز، بوته‌ای نقش بسته است که رُز «تودور» ‌ و یک انار به عنوان نماد کاترین را به تصویر می‌کشد. در سمت دیگر آویز نیز حروف H و K نقش بسته‌اند.

به گفته «ریچل کینگ» ‌ با این‌که در نگاه اول واقعی بودن این گردنبند بعید به نظر می‌رسد، ‌ اما بررسی‌های علمی، اصالت آن را تایید کرده است. آنچه که متخصصان نمی‌توانند اثبات کنند، ‌ تایید ارتباط بین این گردنبند و شخص هنری یا کاترین است.

«کینگ» ‌بیان کرد:‌ با این حال، ‌ کیفیت این گردنبند به گونه‌ای است که قطعا توسط یک اشراف‌زاده یا یکی از افراد درباری سفارش داده شده یا به نحوی به او مربوط است.»

یک فرضیه بر اساس بررسی دقیق نمادهای آن و سایر اسناد تاریخی این است که این گردنبند برای این ساخته شده بود که به عنوان جایزه در یکی از مسابقات مهم مورد علاقه «هنری» ‌ بر گردن فرد پیروز آویخته یا به او اهدا شود. با این حال، اندازه گردنبند نشان می‌دهد که فقط برای یک زن قابل استفاده است و شاید اصلا قرار نبوده بر گردن آویخته شود.

«کینگ» با اشاره به این‌که هیچ شیء مشابهی از این دوران باقی نماده است، ‌ اظهار کرد:‌ «ما در موزه بریتانیا بزرگ‌ترین مجموعه آثار تاریخی از جنس فلزات ارزشمند متعلق به اوایل دوره «تودور» ‌ را نگهداری می‌کنیم، اما هیچ‌یک از آن‌ها مشابه این گردنبند نیستند.»‌

هنوز مشخص نیست که این گردنبند چطور و چرا از «واریک‌شر» سردرآورده است.

این شیء پیش از همه‌گیری کرونا کشف شده است. ارزش این گردنبند هنوز تعیین نشده است، اما قطعا بسیار ارزشمند خواهد بود و «کلارک» ‌ آن را با مالک زمین تقسیم خواهد کرد. «چارلی کلارک» ـ یابنده این شیء تاریخی ـ اعلام کرد که پول حاصل از این گردنبند را برای تحصیل پسر چهارساله‌اش صرف خواهد کرد.

کشف گردنبند طلا توسط یک جوینده گنج

کشف گردنبند طلا توسط یک جوینده گنج

منبع: گاردین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18133

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.