• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

کشف یک فلوت کمیاب در انگلستان

  • کد خبر : 15288
  • 20 نوامبر 2022 - 13:06
کشف یک فلوت کمیاب در انگلستان
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان با کاوش در یک محوطه باستان‌شناسی واقع در انگلستان، یک فلوت کمیاب از جنس استخوان کشف کردند.

شبه گزارش گردشگرآنلاین،  گروهی از باستان‌شناسان که امسال مشغول کاوش در بخش‌هایی از یک محوطه باستان‌شناسی ۶۱ هکتاری بودند بقایایی از چند گودال و شواهدی از سفالگری در اواسط و اواخر عصر برنز تا دوران رومی و یک فلوت کمیاب کشف کردند.

علاه‌بر این باستان‌شناسان حین جست‌وجو در این محوطه به بقایایی از یک بنا دست یافتند که گمان می‌رود به قرون وسطی متعلق باشد. کاوش در این بخش نیز به کشف نوعی فلوت کمیاب منجر شده که با تراشیدن استخوان ساخته شده است و امروزه در دسته فلوت‌های «فیپل» قرار می‌گیرد.

این فلوت کمیاب کاملا ماهرانه و با تراشیدن استخوان دُرشت‌نی گوسفند یا بز ساخته شده است. سازنده این فلوت، پنج حفره در بالای آن و یک حفره در پایین این فلوت ایجاد کرده است. کارشناسان معتقدند بخشی از فلوت که برای دمیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد از بین رفته است، اما بدون در نظر گرفتن این مسأله، فلوتِ استخوانی که در این محل کشف شده است یک اثر تاریخی سالم محسوب می‌شود.

سفال‌هایی که در نزدیکی محل کشفِ این فلوت پیدا شده است به حوالی قرن دوازدهم تا پانزدهم میلادی تعلق دارند و می‌توان نتیجه گرفت قدمت این فلوت کمیاب نیز به همین دوران بازمی‌گردد.

فلوت مشابهی نیز پیش‌تر در سال ۱۹۶۴ در شهرستان «سامرست» انگلستان کشف شده بود.

اِنگلستان یکی از چهار کشور تشکیل‌دهندهٔ پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و پراهمیت‌ترین بخش آن است که نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد. انگلستان وسیع‌ترین، پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین کشور پادشاهی متحد می‌باشد و پایتخت آن شهر لندن است.

انگلیس کشوری غنی از جاذبه‌ها و مکان‌های فرهنگی، تاریخی، گردشگری می‌باشد. از قلعه لندن در شهر لندن گرفته تا صخرهٔ گلاستون بری واقع در سومرست یا دوربین رادکلیف در آکسفورد همه و همه از جاهای دیدنی کشور انگلستان محسوب می‌شوند.

تاریخ انگلستان به دوران پیش از رومیان، عهد رومیان، تهاجم آنگلوساکسون‌ها، یورش نورمان‌ها، سلسله پلانتانژه، سلسله تئودور، انگلستان در سده هفدهم، هجدهم و نوزدهم و انگلستان معاصر تقسیم‌بندی می‌شود و فلوت کمیاب یکی از جاذبه های  آن به حساب می آید.

کشف یک فلوت کمیاب در شهرستان سامرست

کشف یک فلوت کمیاب در شهرستان سامرست

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.