• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
رئیس اداره میراث فرهنگی لنجان خبر داد:

کلنگ‌زنی پروژه «مجتمع گردشگری حقانی» در لنجان

  • کد خبر : 10892
  • 30 آگوست 2022 - 14:09
کلنگ‌زنی پروژه «مجتمع گردشگری حقانی» در لنجان
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: پروژه مجتمع گردشگری حقانی در روستای رحمت‌آباد در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع احداث می‌شود و زمینه اشتغال مستقیم ۴۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، احمد فتحی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، پروژه مجتمع گردشگری حقانی در روستای رحمت‌آباد واقع در بخش باغبهادران شهرستان لنجان کلنگ زنی و مراحل ساخت آن رسماً از امروز آغاز شد.

وی افزود: این پروژه پس از اخذ استعلامات دستگاه‌های مربوط موفق به اخذ مجوز احداث از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان شد و پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: پروژه مجتمع گردشگری حقانی در روستای رحمت‌آباد در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸۰۰ متر مربع احداث می‌شود و پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال مستقیم ۴۰ نفر را فراهم می‌کند.

فتحی خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان با توجه به دارا بودن مناظر طبیعی بکر و جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود در بخش باغبهادران یکی از مقاصد مهم طبیعت‌گردی و اکوتوریسم کشور است و براساس آمارهای اعلام شده یکی از پنج مقصد پربازدید استان اصفهان بوده که متناسب این پتانسیل‌ها، ایجاد و توسعه تأسیسات گردشگری، یکی از ضروریات منطقه و جزءِ اولویت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

شهرستان لِنجان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است. مرکز این شهرستان، زرین شهر می‌باشد.

این شهرستان دارای شالیزارهای برنج به نام برنج لنجان است که پیش از خشکسالی‌ها ی اخیر در اکثر شهرهای لنجان کاشت می‌شد.

همچنین این شهرستان دارای آثار باستانی ازجمله مسجد رحیم خان زرین شهر، برج کبوتر در زرین شهر و ورنامخواست، مسجد صباحی از دورهٔ ایلخانیان در زرین شهر و حمام عمومی ساحل در زرین شهر است.

این شهرستان از شرق به شهرستان فلاورجان از شمال شرق به شهرستان نجف‌آباد از شمال به شهرستان تیران و کرون از غرب به شهرستان شهرکرد و شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و از جنوب به شهرستان مبارکه محدود می‌شود.

کلنگ‌زنی پروژه «مجتمع گردشگری حقانی» در لنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.