• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

کوتاه قدترین مرد دنیا: رویایم کمک به پدر و مادرم است

  • کد خبر : 17017
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کوتاه قدترین مرد دنیا: رویایم کمک به پدر و مادرم است
گردشگرآنلاین - افشین قادرزاده کوتاه قدترین مرد زنده دنیا که آذر امسال نامش در رکوردهای جهان ثبت شده بود، می‌گوید: رویای من این است که بتوانم به پدر و مادرم کمک کنم. این شناخت جهانی ممکن است به من کمک کند تا به رویایم برسم.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، آیین معرفی جدیدترین رکورد ایران در گینس؛ افشین قادرزاده کوتاه قدترین مرد زنده دنیا روز یکشنبه (چهارم دی) با حضور فرزاد هوشیارپارسیان رئیس برج آزادی و مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، هادی رضایی مدیر رکوردهای ملی ایران، افشین قادرزاده و خانواده وی در کافه گالری برج آزادی برگزار شد.

هوشیارپارسیان رئیس برج آزادی در این آیین ضمن خوشامدگویی به خانواده قادرزاده و قدردانی از اقدامات کمیته رکوردهای ملی ایران گفت: به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیدواریم با کمک همه شما بتوانیم افشین قادرزاده را بیشتر جهانی کنیم و او را در قله‌های شناخته شده جهانی بیشتر ببینیم. از کمیته رکوردهای جهانی ایران برای اینکه برای این پرچم سه رنگ و این وطن بزرگ و دوست داشنی موضوع هایی را خلق می‌کنند تا بیشتر و بیشتر بدرخشد، قدردانی می‌کنم.

مدیر رکوردهای ملی ایران نیز در این آیین با اشاره به چگونگی ثبت نام افشین قادرزاده در رکوردهای جهانی گینس اظهارداشت: در دنیا یک مجموعه‌ای به نام رکوردهای جهانی گینس سال‌هاست فعالیت می‌کند و اعتبار خوب جهانی کسب کرده است و آرزوی خیلی از جوانان ایرانی است که نامشان در کتاب‌های گینس ثبت شود.

رضایی گفت: برای ثبت نام افشین قادرزاده، در فهرست جهانی گینس، با شناختی که نسبت به او پیدا کرده بودیم، او را به تهران دعوت و رکوردهای ملی او را ثبت کردیم و دیدیم که قادرزاده قابلیت جهانی شدن را دارد، بنابراین مکاتباتی را با رکوردهای جهان انجام دادیم، آذر امسال با حضور نماینده گینس این رکورد در دبی کشور امارات متحده عربی انجام شد و در اتفاقی نادر کریگ گلندی سردبیر رکوردهای جهانی گینس برای ثبت رکورد افشین قادرزاده از انگلیس به دبی آمد.

وی افزود: اندازه‌گیری قد برای ثبت در رکورد نیازمند شرایط خاصی بود و قد قادرزاده در سه نوبت ایستاده، خوابیده و نشسته اندازه‌گیری شد و میانگین آنها بدست آمد که قادرزاده با ۶۵.۲۴ سانتی متر قد به عنوان کوتاه قدترین مرد زنده جهان شناخته شد. در دنیا فقط چهار نفر دارای چنین ابعادی بودند که افشین از همه آنها پیشی گرفت که ادوارد هرناندز کلمبیایی با قد ۷۲.۱ سانتی متر پیش از این چنین رکوردی داشت.

اسماعیل قادرزاده پدر افشین نیز در این آیین درباره مشکلات و نیازهای فرزندش سخنانی را مطرح و ابراز امیدواری کرد که با ثبت نام افشین در رکوردهای جهانی گینس او بیشتر شناخته شود و مورد حمایت قرار بگیرد.

افشین قادرزاده که خودش دوست دارد محمد صدایش کنند، متولد دوم تیرماه ۱۳۸۱ در روستای خورخوره بوکان از استان آذربایجان غربی است. او تنها فرزند خانواده است و هنگام تولد ۸۰۰ گرم وزن داشت و اکنون وزن او حدود ۶.۵ کیلوگرم است.

افشین ۱۴ مهر امسال به دعوت کمیته رکوردهای ملی ایران به تهران آمد و پس از اندازه‌گیری قد او و مطمئن شدن از اینکه او در جهان منحصر به فرد است، تیم روابط بین‌الملل کمیته رکوردهای ملی مکاتبه با گینس را آغاز کرد و پس از تایید گینس در نهایت با حمایت محسن مهدوی خیر یزدی، افشین و خانواده به امارات برای ثبت رکورد جهانی عازم شدند.

کریگ گلندی سردبیر رکوردهای جهانی گینس همراه با داور رسمی کانزی ال دفروی در روز اندازه‌گیری در دفتر گینس دبی به همراه دکتر بیندو دواراجان، پزشک عمومی – گروه آهالیا حضور داشتند. اندازه‌گیری‌ها سه بار در روز انجام شد که منجر به رکورد دقیق قد او شد. سرانجام افشین ۲۲ آذر امسال به تایید رکوردهای جهانی گینس با ۶۵.۲۴ سانتی متر قد به عنوان کوتاه قدترین مرد زنده جهان شناخته شد و این عنوان در کتاب ۲۰۲۳ رکوردهای جهانی نیز ثبت می‌شود.

افشین قادرزاده از دارنده قبلی این عنوان یعنی ادوارد هرناندز کلمبیایی با قد ۷۲.۱ سانتی متر بود، پیشی گرفت و چهارمین مرد کوتاه قدی است که تاکنون توسط رکوردهای جهانی گینس تایید شده است.

افشین می‌گوید: «رویای من این است که بتوانم به پدر و مادرم کمک کنم. این شناخت جهانی ممکن است به من کمک کند تا به رویایم برسم.»

کوتاه قدترین مرد دنیا: رویایم کمک به پدر و مادرم است

کوتاه قدترین مرد دنیا: رویایم کمک به پدر و مادرم است

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17017

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.