• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

کوهستان ۶۰۰ میلیون ساله ثبت جهانی یونسکو می‌شود

  • کد خبر : 10371
  • 22 آگوست 2022 - 8:31
کوهستان ۶۰۰ میلیون ساله ثبت جهانی یونسکو می‌شود
گردشگرآنلاین - مرکز میراث جهانی یونسکو در حال بررسی کوهستان «فلیندرز» در استرالیای جنوبی، معروف به موزه بزرگ فضای باز جهان، برای ثبت در فهرست میراث جهانی است؛ روندی که انتظار می‌رود دو سال دیگر طول بکشد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از گاردین، رشته کوه‌های نمادین و غنی از فسیل‌ فلیندرز در استرالیای جنوبی، به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی استرالیا، یک قدم به ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو نزدیک‌تر شده است.

این منطقه که از سوی دولت استرالیای جنوبی و مالکان سنتی منطقه در فهرست موقت به عنوان میراث جهانی یونسکو نامزد شده است، دارای ذخایر فسیلی قابل توجهی است و توسط داگلاس ماوسون، کاشف و زمین شناس قرن بیستم، «یک موزه بزرگ در فضای باز» لقب گرفت.

«سوزان کلوز» ـ‌ وزیر محیط زیست استرالیا ـ‌ اعلام کرد: محدوده فلیندرز با بیش از ۶۰۰ میلیون سال قدمت، یکی از مناظر باشکوه استرالیا است. فسیل‌ها و زمین‌شناسی این منطقه جذابت خاصی دارد و تاریخ سیاره ما و تکامل حیات روی زمین را به نمایش می‌گذارد. برخی از این شواهد مهم شامل بهترین نمونه جهان از حیات در دوره زمین‌شناسی «ادیاکاران» است که طی آن، اولین اشکال حیات پیچیده چند سلولی حیوانات تکامل یافت.

وزیر محیط زیست استرالیا اظهار کرد: اشکال زمین‌شناسی و دیرینه‌شناسی در محدوده فلیندرز آن را به مکان مهمی برای پیگیری وضعیت میراث جهانی تبدیل کرده است. در اینجا مکان‌هایی با فسیل‌های خارق‌العاده در دسترس است که از طریق آن‌ها می‌توانیم به گذشته برگردیم و ببینیم زندگی چگونه شکل گرفته است.

کوهستان فلیندرز  بزرگ‌ترین رشته‌کوه و یکی از سیزده ناحیه ایالت استرالیای جنوبی است. این رشته‌کوه تقریباً از ۲۰۰ کیلومتری شمالی غربی آدلاید آغاز می‌شود. این رشته به صورت نامتناوب از پرت پیر تا دریاچه کالابونا به طول ۴۳۰ کیلومتر بسط پیدا کرده‌است. این ناحیه دارای مناطقی خاص و زیبا می‌باشد که در کنار پارک ملی کوهستان فلیندرز منطقه‌ای تماشایی را ساخته است. از نقاشی‌ها و حکاکی‌های در غارها پی‌برده‌اند که نخستین نفراتی که پا به این منطقه گذاشتند گروهی از بومیان استرالیا به نام آدنیاماتانها بودند که هزاران سال پیش در این منطقه ساکن شدند و هنوز هم می‌توان آن‌ها را در این منطقه مشاهده کرد.

منبع: گاردین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.