• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

کیش جزیره‌ای ورزشی می‌شود

  • کد خبر : 10236
  • 18 آگوست 2022 - 12:44
کیش جزیره‌ای ورزشی می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش صنعت گردشگری ورزشی در ایجاد منابع پایدار، گفت: در همین راستا به دنبال توسعه هر چه بیشتر این صنعت در جزیره کیش هستیم و در تلاش هستیم تا کیش به یک جزیره ورزشی تبدیل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی کشاورز امروز در دیدار با رئیس فدراسیون اسکواش اظهار داشت: کیش از ظرفیت‌های بسیاری در بخش گردشگری ورزشی برخوردار است و برای تحقق و ایجاد منابع پایدار، باید از فرصت های سرمایه‌گذاری موجود استفاده کنیم تا بتوانیم کیش را تبدیل به  جزیره‌ای ورزشی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری ورزشی و نقش آن در پویایی و رشد اقتصاد منطقه، گفت: توسعه صنعت گردشگری ورزشی به ویژه در سطح بین‌المللی می‌تواند گامی موثر در این زمینه باشد، چراکه اعمال نگاه‌های سیاسی و آسیب‌های متعاقب آن بر روی ورزش بسیار کم است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه‌ریزی برای میزبانی از رقابت‌های ملی و بین‌المللی ورزشی در این جزیره خبر داد و گفت: با توجه به زیرساخت های خوب این منطقه برای رشته‌های مختلف ورزشی به‌ویژه اسکواش در تلاش هستیم شرایط را برای رویدادهای بزرگ بین‌المللی و توسعه صنعت گردشگری بیش از گذشته فراهم کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، در پایان این دیدار آیین رونمایی از مسکات و لوگوی جزیره اسکواش ویژه برگزاری پنج مسابقه ملی و بین‌المللی اسکواش برگزار شد.

براساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، از شهریورماه تا پایان سال ۱۴۰۱ پنج رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی مسابقات نشنال کلوز کیش کاپ (رنکینگ جهانی) مردان و زنان، مسابقات مسترز قهرمانی آسیا (اسکواش و راکتبال) مردان و زنان، جشنواره استعدادیابی کشوری (۹ و ۱۱ سال) دختران و پسران، پی اس ای ۱۰ هزار دلاری مردان (جام خلیج فارس) و مسابقات بین‌المللی ۵۰۰۰ دلاری کیش جونیورز دختران و پسران در جزیره اسکواش برگزار خواهد شد.

جزیره کیش، یک جزیره تفریحی در شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان در جنوب ایران واقع در خلیج فارس است. کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری، مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان یکی از مقاصد عمده گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود. جمعیت جزیره حدود ۴۰٬۰۰۰ نفر است و سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

منبع: سازمان منطقه آزاد کیش

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.