• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

کیفیت خدمات گردشگری ارتقاء می‌یابد

  • کد خبر : 6745
  • 10 مارس 2022 - 19:57
کیفیت خدمات گردشگری ارتقاء می‌یابد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه نظارت بر تاسیسات گردشگری شدت گرفته گفت: کیفیت خدمات گردشگری به مسافران استان مرکزی در ایام نوروز ارتقاء می‌یابد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اراک،‌با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش گردشگران در نقاط مختلف کشور، اهمیت ارائه خدمات مطلوب به‌ویژه خدمات گردشگری دوچندان می‌شود و احساس رضایت گردشگران در ایام نوروز تا حد بسیار بالایی می‌تواند در مقوله جذب گردشگر موثر باشد.

رضایتمندی گردشگران در سفر به استان انگیزه حضور دوباره و زمینه‌سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم می‌کند.

بنابراین با فرارسیدن نوروز و گسترش مسافرت‌ها اجرای طرح‌های مختلف در راستای آرامش و دسترسی آسان مسافران به امکانات در افزایش رضایتمندی گردشگران حائز اهمیت است

از آنجا که امسال پس از دو سال درگیری با ویروس کرونا، نخستین سالی است که شاید به دنبال واکسیناسیون عمومی و در صورت بهبود وضعیت امکان مسافرت‌های نوروزی وجود داشته باشد، بنابراین شور و اشتیاق مسافران برای سفرهای نوروزی هم پس از دو سال خانه‌نشینی طبیعتا بیشتر بوده و فعالان گردشگری برای امسال سونامی مسافرت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.

بنابراین ارائه خدمات مطلوب می‌تواند سبب ثبت خاطرات زیبا و به یادماندنی برای گردشگران شود که همین موضوع در حرکت استان به سمت مقصد گردشگری بودن بسیار تاثیرگذار است.

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات مطلوب گردشگری اظهار داشت: تشدید نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان با هدف اعتمادسازی گردشگران با اعزام ناظران عالی و استانی به منظور ایجاد سفر ایمن برای مسافران و گردشگران با جدیت انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح با رویکرد نظارت‌های تعاملی با مشارکت بازرسان و نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی، شرکت پخش و پالایش، ستاد اقامه نماز، معاونت اجتماعی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به بازدید از محور شهرستان اراک تصریح کرد: تمامی واحد‌های خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در همه ابعاد اعم از اسکان، رفاه، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی وخدمات رفاهی و سرگرمی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

مرزبان بیان کرد: اتصال کامل تاسیسات گردشگری به سامانه ملی نظارت و آمار و اطلاعات گردشگری، بررسی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در تاسیسات گردشگری، کنترل انجام واکسیناسیون کامل پرسنل شاغل در واحدهای اقامتی به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۱ از جمله اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم،‌وی ادامه داد: در بازدید از محور اراک یک واحد پذیرایی شهرستان تذکر گرفت که به مدت یک هفته فرصت داده شد تا نسبت به استانداردسازی و تطبیق خود با ضوابط اقدام کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.