• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

گردشگران، کتاب‌فروشان رود «سن»‌ را نجات دادند

  • کد خبر : 10328
  • 20 آگوست 2022 - 12:17
گردشگران، کتاب‌فروشان رود «سن»‌ را نجات دادند
گردشگرآنلاین - با بازگشت گردشگران به پایتخت فرانسه، فعالیت کتاب‌فروشان مشهور اطراف رود «سن»‌ نیز رونق گرفته است.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، گردشگران به پاریس بازگشته‌اند و حالا کتاب‌فروشان مشهور رود «سن»‌ دیگر نگران نیستند که همه‌گیری ویروس کرونا این کسب و کار که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی می‌رسد را نابود کند.

«رشید بونوار»‌ یک ملوان سابق است که این روزها در قلب پاریس کتاب‌های دست دوم قدیمی را در قفسه چوبی کنار رود «سن»‌، به مردمی که برای بازدید از این رود آمده‌اند می‌فروشد.

حالا ۱۸ کتاب‌فروش جدید دیگر در فضای ۳ کیلومتری اطراف رود «سن» مشغول فعالیت شده‌اند و «بونوار» فقط یکی از آن‌ها است.

نقاط مخصوص قفسه‌های کتاب اطراف «رود سن» در قالب دوره‌های پنج ساله توسط شورای شهر پاریس به فروشندگان اختصاص داده می‌شوند. با اینکه کتاب‌فروش‌ها اجاره‌ای پرداخت نمی‌کنند، اما آن‌ها باید دست کم چهار روز در هفته فعالیت داشته باشند.

«بونوار»‌ و ۱۷ فروشنده جدید دیگر، اخیرا برای فعالیت توسط شورای شهر تایید شده‌اند. اکنون شمار این فروشندگان در مجموع به ۲۳۰ نفر می‌رسد.

رئیس انجمن کتاب‌فروشان می‌گوید: «زندگی بالاخره به حالت عادی بازگشته است. ما به تازگی دو سال همه‌گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم،‌( در آن سال‌ها) به دلیل محدودیت‌های کرونایی فعالیت ما با وقفه مواجه شد… حالا گردشگران بازگشته‌اند و کتاب‌فروش‌های جدید نیز مستقر شده‌اند.»

رود سِن پر آبترین رودخانه فرانسه است که در شمال غربی فرانسه جریان دارد و از میان شهر پاریس می‌گذرد. این رود یکی از جاذبه‌های گردشگری پاریس محسوب می‌شود.

رود سن با ۷۷۷ کیلومتر طول، از بورگاندی سرچشمه می‌گیرد و به کانال مانش می‌ریزد. کناره‌های این رود در پاریس در سال ۱۹۹۱ وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد.

رود سن بقدری طولانی است که برای عبور از این رود، سی و هفت پل ساخته شده است. این پل ها هرکدام در بازه زمانی مختلفی ساخته شده اند که اهالی پاریس و گردشگران، برای گذر از این رود یا برای رفتن به یکی از جزایر طبیعی از این پل ها عبور کنند.

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.