• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

گردشگران بلای جان جزایر غیرمسکونی بوشهر!

  • کد خبر : 3323
  • 16 دسامبر 2021 - 11:42
گردشگران بلای جان جزایر غیرمسکونی بوشهر!

گردشگرآنلاین – مدتی است که آژانسهای گردشگری و تورهای گردشگری جشن‌هایشان را در جزایر «نخیلو»، «ام الگرم» و «خان» بدون مجوز و نظارت از سازمانهای مربوطه برگزار می‌کنند و تا می‌توانند به پوشش گیاهی و بافت جزایر آسیب می‌زنند.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر، رشد قارچ گونه تورهای گردشگری و کمپ‌های شبانه در استان بوشهر باعث تخریب سواحل و جزایر غیرمسکونی پارک ملی دریایی نخیلو در شهرستان دیر شده است.

مدتی است که آژانسهای گردشگری و تورهای گردشگری جشن‌ها و شبمانی‌هایشان را در جزایر «نخیلو»، «ام الگرم» و «خان» بدون مجوز و نظارت از سازمانهای مربوطه برگزار می‌کنند و تا می‌توانند به پوشش گیاهی و بافت جزایر آسیب می‌زنند.

برگزاری تورهای گردشگری بدون مجوز  در جزیره نخیلو ممنوع

فرهاد قلی نژاد مدیر کل محیط زیست استان بوشهر ورود گردشگر بدون مجوز به جزایر غیر مسکونی بردخون را ممنوع اعلام کرد و گفت: مناطق حفاظت شده، مناطق زیستی ارزشمندی هستند و اصول حفاظتی در راستای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در راستای جلوگیری از تخریب و آلودگی‌های محیط زیست باید رعایت شود.

 

قلی‌نژاد خاطرنشان کرد: ورود گردشگران به جزایر غیرمسکونی باید در حد ظرفیت مناطق حفاظت شده و در سال و فصل مناسب و خیلی محدود صورت گیرد.

وی اضافه کرد: وفق قوانین و مقررات، ورود گردشگران و برگزاری تورهای گردشگری به مناطق مذکور باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود و در صورت عدم اخذ مجوز از ورود تورهای گردشگری پارک ملی دریایی دیر نخیلو جلوگیری به عمل می‌آید.

گردشگری جزایر

گردشگری جزایر

 

جزایر سه گانه بردخون زیستگاه پرندگان مهاجر

جزایر سه گانه بردخون زیستگاه پرندگان مهاجر از جمله پرستو کاکلی دریایی، حواصیل خاکستری، خرچنگ خوار، چکاوک کاکلی و لاک پشت پوزه عقابی در فصل‌های مختلف سال می‌باشد.

در این بین، جزیره زیبای نخیلو شهرستان دیر استان بوشهر، از نادرترین جزایر جهان و بی‌نظیرترین جزیره خاورمیانه برای زادآوری پرندگان مهاجر دریایی است.

این جزیره بکر و زیبا در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس و در بخش بردخون شهرستان دیر قرار دارد که به دلیل پوشش مناسب گیاهی و بستر ماسه‌‌ای فوق العاده آن، محلی مناسب برای تخم‌گذاری پرندگان مهاجر و به عنوان بهشت پرندگان دریایی در خاور میانه شناخته شده است.

در فصل تخم گذاری که مقارن با فصل بهار و آغاز تابستان است، پرندگانی مثل پرستوی دریایی پشت تیره و کاکلی بزرگ و کوچک با جمعیتی بیش از دهها هزار قطعه در این جزیره کوچک، منظره زیبا و شگفت انگیزی از قدرت خالق جهان را جلوه گر می‌سازند و هر از چندگاهی با پرواز دسته جمعی، آسمان جزیره کوچک نخیلو را همچون ابری متراکم بر فراز دریا می‌پوشانند و انصافا چشم هر بیننده‌ای را خیره زیبایی خود می‌سازند.

منبع: فارس 

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.