• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

گردشگری اشتهارد متولی ندارد

  • کد خبر : 5295
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
گردشگری اشتهارد متولی ندارد

گردشگرآنلاین – فرماندار اشتهارد با اشاره به قابلیت‌های درخشان گردشگری و تاریخی در اشتهارد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی در صنعت گردشگری در شهرستان اشتهارد نشده که دلیل اصلی آن نبود متولی در شهرستان است.

به گزارش گردشگرآنلاین، ابراهیم کردلو افزود: در شهرستان اشتهارد دو اداره میراث فرهنگی و بنیاد مسکن وجود ندارد. با توجه به بافت روستایی و مشکلات مردم در طرح هادی روستاها پیگیری‌ها برای ایجاد بنیاد مسکن و معرفی مدیر آن در شهرستان صورت گرفت که به زودی مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشتهارد شهرستانی تاریخی و دارای آثار باستانی و تاریخی متعدد و با قدمت زیاد است گفت: اما جای تاسف است که این شهرستان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد. البته قرار است با پیگیری‌ها از اداره کل میراث فرهنگی این مساله  رفع شود.

وی افزود: به این ترتیب می‌توانیم قابلیت‌های زیاد میراث فرهنگی و گردشگری اشتهارد را زنده کنیم تا شهرستان اشتهارد میزبان  گردشگران و تورهای متعدد برای بازدید از آثار تاریخی این منطقه باشد.

به گفته کردلو گردشگری می‌تواند یکی از منابع خوب درآمدی برای شهرستان اشتهارد و استان باشد. در بسیاری از کشورها از محل گردشگری درآمدهای هنگفتی کسب می‌شود در حالی که بسیاری از آثار و ظرفیت‌هایی که ما داریم در دیگر کشورها وجود ندارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های درخشان گردشگری و تاریخی در اشتهارد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی بر گردشگری در شهرستان اشتهارد نشده و دلیل اصلی آن هم نبود متولی در شهرستان است. امیدواریم با استقرار اداره میراث فرهنگی در شهرستان به موضوع گردشگری در این شهرستان به خوبی پرداخته شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5295

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.