• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

گردشگری بزرگترین صنعت جهان است؛ جایگاه ایران کجاست؟

  • کد خبر : 3800
  • 26 دسامبر 2021 - 13:41
گردشگری بزرگترین صنعت جهان است؛ جایگاه ایران کجاست؟

گردشگرآنلاین – بر اساس گزارش بانک جهانی، گردشگری بزرگترین و سریع ترین صنعت در حال توسعه در جهان امروز است اما به نظر می رسد ایران هنوز استفاده درستی از این صنعت ندارد.

گردشگرآنلاین – سازمان جهانی گردشگری به این نتیجه رسیده است که سال ۲۰۰۶ رکورد گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است. تعداد گردشگرانی که از کشورهای دیگر دیدن کرده اند در مقایسه با سال ۲۰۰۵، ۴٫۵ درصد بیشتر شده و به ۸۴۲ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط نمایه واشنگتن، بیشترین ورود گردشگران در جنوب آسیا مشخص شده است و نسبت به سال ۲۰۰۵ ۱۰ درصد افزایش یافته است. هند جذاب ترین کشور برای مسافران خارجی است. رشد قابل توجه – ۸٫۱٪ در آفریقا ذکر شده است. بیشتر گردشگران خارجی از SAR، کنیا و مراکش دیدن کرده اند. در کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه تعداد گردشگران ۷٫۶ درصد و در اروپا – ۴ درصد بیشتر شده است. آلمان که محل برگزاری جام جهانی بود در اینجا به یک رهبر تبدیل شده است. صنعت گردشگری در خاور نزدیک نیز به همین نتیجه رسیده است. تعداد گردشگرانی که از کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی بازدید کردند در سال ۲۰۰۶ تنها ۲ درصد بیشتر شد. چنین نرخ های پایینی با کاهش گردشگرانی که از کانادا و مکزیک بازدید می کنند مرتبط است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شورای جهانی گردشگری و سفر، ۸٫۳ درصد از محل کار جهان، ۹٫۳ درصد از سرمایه گذاری های بین المللی، ۱۲ درصد از صادرات و ۳٫۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان سهم گردشگری و شاخه های آن را به خود اختصاص داده اند.

گردشگران ۱۰٫۲ درصد از کل هزینه های مصرف کنندگان جهانی را خرج می کنند. یک گردشگر متوسط ​​که از اروپا بازدید کرده است، درآمدی معادل ۷۹۰ دلار داشته است (برای اروپای شرقی و جمهوری های اروپایی اتحاد جماهیر شوروی سابق این نرخ ۳۷۰ دلار است). برای ایالات متحده آمریکا و کانادا درآمد یک گردشگر ۱۱۹۰ دلار، برای آسیا – ۸۹۰ دلار، برای آفریقا – ۴۵۹۰، برای خاور نزدیک – ۷۱۰ دلار است.

تقریبا ۸۰ درصد از گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی می آیند. آسیای شرقی، استرالیا و نیوزلند تقریباً ۱۵ درصد از گردشگران را تامین می کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین با وجود این گزارش بانک جهانی، به نظر می رسد ایران با وجودی که جزو کشورهای دارای بیشترین جاذبه های گردشگری در حوزه های مختلف است، نتوانسته آنگونه که باید و شاید از این صنعت استفاده درستی داشته باشد کما اینکه اگر استفاده می کرد ایران امروز یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را به خود اختصاص داده بود.

البته در این حوزه نباید از تحریم های شدید وضع شده علیه ایران غفلت کرد چرا که همین تحریم ها به شدت ورود گردشگران خارجی را تحت تاثیر قرار داده و کرونا هم مزید بر علت در این حوزه شده است.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Iuri Tarabanov است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.