• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

گردشگری بستری مناسب برای پیشرفت سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 2377
  • 28 نوامبر 2021 - 12:32
گردشگری بستری مناسب برای پیشرفت سیستان و بلوچستان است

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت آثار متعدد تاریخی و فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی و جهانی باعث ایجاد بستری مناسب برای پیشرفت این استان شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سیستان وبلوچستان  ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: پهناورترین استان کشور دارای ظرفیت‌های بی نظیری در بخش گردشگری است و این صنعت از چندین سال قبل در سیستان و بلوچستان روندی رو به توسعه را در پیش گرفته بود و هر سال با استقبال بیشتر گردشگران روبرو شده است.

سیستان وبلوچستان میراث تاریخی

سیستان وبلوچستان میراث تاریخی

وی بیان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تا حدودی این صنعت را دچار مشکل کرد، اما با تدابیر اندیشیده شده و اقدمات خوبی مانند استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های متعددی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا برنامه نوروزکده مسابقه‌ای در زمینه معرفی نقاط مختلف گردشگری استان برگزار کرد و کسانی‌که می‌توانستند حدس بزنند این فضای گردشگری در کجای استان قرار دارد موفق به دریافت جایزه که به نوعی اقامت با خانواده در هر نقطه از استان بود، شدند.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بدنبال برگزاری اولین همایش بین المللی وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند است که ۲ سال قبل پیشنهاد این موضوع داده شد، اما متاسفانه بدلیل کرونا اجرایی نشد و مجددا با محوریت این استان در حال پیگیری است.

آثارتاریخی سیستان وبلوچستان

آثارتاریخی سیستان وبلوچستان

جلالزایی با بیان اینکه در تلاشیم سیستان و بلوچستان به عنوان استان پایلوت در ۱۴۰۲ مقصد گردشگری کشور شود گفت: راه اندازی کمپین گردشگری “سیستان را ببینید، بلوچستان را بشنوید” این استان را بیش از گذشته معرفی کرده و امیدواریم در پساکرونا با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، گردشگری در قالب تور‌های مختلف مانند تور‌های طبیعت گردی یا بیابان لوت برگزار شود.

به گزارش گردشگرآنلاین وی افزود: همچنین اولین همایش ساحل نشینان کشور با رویکرد گردشگری بین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، بوشهر، خوزستان، گیلان و مازندران برگزار خواهد شد و هر سال یکی از این استان‌های ساحلی برگزار کننده همایش با محوریت گردشگری ساحلی یا اولین همایش ساحل نشینان کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تلاشیم اولین اتوبوس دریایی بین ایران و عمان که از ساحل چابهار تا مسقط ادامه دارد را راه اندازی کنیم تا مسافران بتوانند از طریق دریا جابجا شوند.

وی به صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: پیوندی بین اماکن تاریخی و صنایع دستی وجود دارد و بدنبال آن هستیم تا صنعتگران این استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و آثار خود را بفروش برسانند.

به گزارش گردشگر آنلاین جلالزایی ادامه داد: مقرر شده تا در نمایشگاه گردشگری، فرهنگی و اجتماعی اکسپو دبی که بعد از المپیک یکی از رویداد‌های بسیار مهم دنیا است و در بهمن ماه برگزار می‌شود، صنعتگرانی از سیستان و بلوچستان در کنار استان تهران در این نمایشگاه حضور یابند.

وی گفت: بازارچه‌های صنایع دستی سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر راه اندازی می‌شوند تا صنعتگران بتوانند آثار تولیدی خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  افزود: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد برای عید نوروز امسال مانند سال ۹۷ بازارچه‌های صنایع دستی در مبادی ورودی تمام شهر‌های استان راه اندازی و نوروزگاه‌ها فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان شوند.

بیشتر بخوانید
فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری سیستان و بلوچستان
تبدیل زاهدان به شهر گردشگرپذیر
همایش ملی قنات در کرمان برگزار می‌شود
امضای ۴۴۰ میلیون دلار سند همکاری در همایش سرمایه‌گذاری
موفقیت صنعت گردشگری کشور در گرو توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.