• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
رئیس شورای عالی استان‌ها :

گردشگری بعد از نفت مهم‌ترین صنعت است

  • کد خبر : 10314
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
گردشگری بعد از نفت مهم‌ترین صنعت است
گردشگرآنلاین - سروری گفت: بعد از نفت صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت است و می‌تواند ظرفیت فریزشده بخش گردشگری را از خسارت‌هایی که وارد شده، خارج کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، پرویز سروری در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل ساختمان این شورا با حضور صرغامی برگزار شد. گفت: بعد از نفت صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند ظرفیت فریزشده بخش گردشگری را از خسارت‌هایی که وارد شده، خارج کند. مطمئنم با حضور مهندس ضرغامی این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد:برای نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها مسائل گردشگری و بافت تاریخی در سطح کشور مهم است. یکی از مهم‌ترین اقدامات ما با وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل کارگروه مشترکی برای رفع مشکلات بافت‌های تاریخی و گردشگری است. چند نفر از نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها نمایندگان ما در بخش گردشگری هستند.

او افزود: امیدواریم در‌های زیادی در بخش گردشگری گشوده شود و موجب ترویج فرهنگ و توسعه گردشگری داخلی و خارجی و استفاده بهینه برای ایجاد تحول و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: در بافت تاریخی و مدیریت شهری مشکل داریم، نگاه‌ها فریزشده و باعث شده تا بافت تاریخی تهدید محسوب می‌شود، امیدوارم با نگاه آقای ضرغامی شاهد تحول در بافت‌های تاریخی باشیم.

گردشگری یا توریسم  سفر به قصد لذت بردن یا کسب‌وکار است؛ همچنین به معنی تئوری و عمل سیاحت‌گری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران، و تجارت مرتبط به برگزاری تور است.

سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد: «مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود.» بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند. گردشگری می‌تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می‌کند) یا خارجی باشد.

منبع: جوان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.