• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

گردشگری تبت؛ مقصدی برای جهانگردان آسیای شرقی

  • کد خبر : 4151
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
گردشگری تبت؛ مقصدی برای جهانگردان آسیای شرقی

گردشگرآنلاین – گردشگری تبت به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به ویژه برای جهانگردانی است که به چندین کشور شرق آسیا با یکدیگر سفر می کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل گردشگرآنلاین، تبت که به بام جهان نیز معروف است و گردشگری تبت بسیار دل انگیز است در جنوب غربی چین واقع شده است. در جنوب با هند، برمه، نپال و بوتان، از شمال با منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور و استان چینگهای همسایه است، در حالی که در شرق تبت با استان سیچوان و یوننان همسایه است.

تبت که در شمال هیمالیا و در ارتفاع متوسط ​​۴۹۰۰ متری قرار دارد، مرتفع‌ترین منطقه روی زمین است. لهاسا پایتخت آن است و مذهب غالب در تبت “بودیسم تبتی” است، اگرچه مسلمانان و مسیحیان در اقلیت در آنجا یافت می شوند.

گردشگری تبت

تبت که در میان قله های برفی هیمالیا قرار دارد، با چندین مقصد گردشگری غنی شده است. علاوه بر هیمالیاهای پوشیده از برف، دارای تعدادی دریاچه مقدس زیبا، دشت های سرسبز، بسیاری از مکان های مذهبی مهم، کاخ ها و صومعه ها و غیره است.

برترین جاذبه های گردشگری تبت: برترین جاذبه های گردشگری تبت را می توان به شرح زیر نام برد:

کاخ پوتالا: کاخ معروف جهانی پوتالا در غرب لهاسا قدیمی در کوه موبوری (قرمز) واقع شده است. این بنا با ۱۷۰ متر ارتفاع باشکوه، بزرگترین بنای تاریخی تبت است. این کاخ در درجه اول به دلیل ساختار شگفت انگیز، نقاشی های دیواری باشکوه، کنده کاری های غنی، مجسمه های بودا و جواهرات گرانبها و عتیقه جات شناخته شده است.

قله اورست: قله اورست یکی از جاذبه های مشهور جهان است که با ۸۸۴۸ متر ارتفاع بلندترین قله روی زمین نیز می باشد. قله پوشیده از برف آن سایتی جادویی ایجاد می کند که قلب هر بازدید کننده ای را می دزدد. همچنین موقعیت ایده آلی برای کوهنوردی و کوهنوردی فراهم می کند.

صومعه جوخانگ (معبد): تور تبت شما بدون بازدید از صومعه جوخانگ ناقص می ماند. این صومعه در مرکز لهاسا قدیمی واقع شده است که در سال ۶۴۷ پس از میلاد ساخته شده است. معماری و نقاشی های دیواری صومعه عالی است. نقاشی های دیواری صومعه جوخنگ در زمینی به مساحت ۴۴۰۰ متر مربع گسترده شده است.

دریاچه Nam-tso: دریاچه Namtso که دریاچه Namco نیز نامیده می شود در حدود ۲۶۰ کیلومتری لهاسا در استان Nagqu واقع شده است. Namtso یک کلمه تبتی به معنای “مقدس” است. این دریاچه دومین دریاچه نمک بزرگ چین است که ۱۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این دریاچه که در ارتفاع ۴۷۱۸ متری قرار دارد، همچنین بلندترین دریاچه نمک جهان است.

Mt Kailash Mansarovar: کوه کایلاش یکی از پربازدیدترین زیارت ها و قله های کوه های هیمالیا است. در تپه های تبتی غربی هیمالیا با ارتفاع کاریزماتیک ۶۷۱۴ متر واقع شده است. این مکان اقامتگاه لرد شیوا هندو و الهه همسرش پارواتی است.

در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کوه کایلاش دریاچه Mansarovar مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان است که در ارتفاع ۴۵۸۸ متری قرار دارد. با زیبایی الهی خود از آب آبی کریستالی، محیطی خیره کننده را در دامنه کوه کایلاش ایجاد می کند.

گردشگری تبت

گردشگری تبت

گردشگری تبت

گردشگری تبت

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Manisha Chopra است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.