• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

گردشگری ترکیه رکورد زد

  • کد خبر : 18130
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
گردشگری ترکیه رکورد زد
گردشگرآنلاین - درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۴۶.۳ میلیارد دلار رسید و این در شرایطی است که کسری تجاری این کشور به بیش از ۱۰۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش گردشگرآنلاین، داده‌های موسسه آمار ترکیه نشان داد که درآمد گردشگران نسبت به سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافت و از بالاترین رقم قبلی ۳۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ گذشت.

داده‌های وزارت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد که در سال گذشته مجموعاً ۴۴.۶ میلیون نفر وارد شده‌اند که تنها کمتر از اوج سال ۲۰۱۹ (۴۵.۱ میلیون نفر) است.

محدودیت‌های کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ متوقف شدند و روس‌ها که بعد از آلمانی‌ها از نظر ورود گردشگر خارجی در رتبه دوم قرار داشتند، تا حدی به دلیل محدودیت‌های پروازی اعمال شده توسط کشورهای غربی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین، به تعداد زیادی وارد شدند.

همچنین تخمین زده می‌شود که صدها هزار روس در سال گذشته به ترکیه نقل مکان کرده‌اند که به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاری در خانه‌ها و دارایی‌های دیگر تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، مهمت ارسوی – وزیر گردشگری ترکیه پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۳ درآمد گردشگری ۵۶ میلیارد دلار خواهد بود. داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم، درآمد گردشگری با ۲۲.۲ درصد افزایش به ۱۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و نوین است که روز به روز بر دامنه‌اش افزوده می‌شود. تولیدات فراوان کشاورزی ترکیه در سال ۲۰۰۵ رتبه هفتم جهان را بدست آورد و در سال ۲۰۰۶ برای ۱۱٫۲٪ از مردم ترکیه اشتغال ایجاد کرد. بخش خصوصی اقتصاد ترکیه نیز قوی و به سرعت در حال رشد است و نقش مهمّی در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد. در سال‌های اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد ۸٫۹٪ و ۷٫۴٪ را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آورده‌است.

تولید ناخالص داخلی ترکیه (برابری قدرت خرید) در رده ۱۳ ام جهان قرار دارد و این کشور ۱۹ امین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان را در اختیار دارد. ترکیه همچنین از اعضای مؤسس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و گروه ۲۰ است.

گردشگری ترکیه رکورد زد

گردشگری ترکیه رکورد زد

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18130

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.