• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

گردشگری درمان شود، کشور نجات پیدا می‌کند

  • کد خبر : 2091
  • 21 نوامبر 2021 - 16:14
گردشگری درمان شود، کشور نجات پیدا می‌کند

گردشگرآنلاین – وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و اگر درمان شود کشور را نجات می‌دهد.

به گزارش گردشگرآنلاین، هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

ضرغامی در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری نگاه و اندیشه نو در وزارتخانه، افزود: تا زمانی که ساختارشکنی نشود موانع از بین نمی‌رود. از وزارتخانه خودمان شروع کرده‌ایم و تحول در نگاه و روش‌های اقدام را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: چه کسی گفته مسئولان همیشه باید حرف بزنند؟ گاهی هم باید حرف‌های کارشناسان را بشنوند و به آن‌ها عمل کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی از قوانین دست و پا گیر را آفت کشور دانست و افزود: غول نقدینگی که کشور را هدایت کرده باید به سمت خلق ثروت هدایت شود. این حوزه بیماری است که نیاز به شوک دارد و اگر درمان شود کشور را نجات می‌دهد.

ضرغامی تصریح کرد: در این مسیر به طور حتم توانمندی‌های بخش خصوصی مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: ما وقت نداریم، وقت به سرعت می‌گذرد. مریض را می‌شناسیم، موانع مشخص است و با کمک شما موانع را پشت سر خواهیم گذاشت.

بر اساس آمار سازمان گردشگری، سهم صنعت گردشگری ایران از تولید ناخالص داخلی، حدود ۱۱۹ میلیون دلار (معادل ۲٫۴ درصد) است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲، به چهار درصد افزایش یابد. همچنین در حال حاضر، ۴۷۵ هزار ایرانی در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن مشغول به کارند که این میزان، ۱٫۲ درصد از کل نیروی کار فعال در ایران را تشکیل می‌دهد و بر اساس برنامه‌های دولت، باید تا سال ۱۴۰۲، به ۳٫۲ درصد افزایش پیدا کند.
مطابق آمارهای منتشره از سوی سازمان جهانی گردشگری ایران در سال گذشته (۱۳۹۵) ۱۲ درصد رشد داشته، درحالی‌که رشد جهانی گردشگری ۴ درصد بوده است. شاید به‌همین دلیل، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری طی سال ۹۵، رشدی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را به‌همراه داشته است. بااین‌حال براساس اعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، طی دو سال گذشته، آمار ورود گردشگران خارجی به کشور تنها ۴٫۶ دهم درصد گردشگران دنیا بوده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.