• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

گردشگری پایدار و سفر مسئولانه

  • کد خبر : 3949
  • 04 ژانویه 2022 - 11:02
گردشگری پایدار و سفر مسئولانه

گردشگرآنلاین – افزایش یافتن محدودیت ها در زندگی بشر به ویژه در حوزه منابع انرژی سبب افزایش نظرات و توجه ها به سمت گردشگری پایدار باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که گردشگری پایدار چیست؟ در دهه گذشته مردم شروع به تصدیق کردند که هتل ها از همه جنبه ها نعمتی برای جمعیت محلی و سیستم اکو نیست. اخیراً، ما همچنین شروع به درک تأثیر سفر بر سیستم های اکولوژیکی و گرمایش جهانی کردیم. در جایی که گردشگری ECO و گردشگری پایدار دارای اشتراکات زیادی هستند، گردشگری پایدار تأثیر اجتماعی را بر منطقه ای که تأسیسات در آن مستقر شده است نیز در نظر می گیرد. اما، از نظر تاریخی، استراحتگاه‌های اکو بسیاری با برنامه‌های اجتماعی عالی وجود دارند که می‌توانند برچسب‌ها را تغییر دهند.

آیا گردشگری پایدار فقط تأثیر محلی دارد؟

در بیشتر موارد، هتل‌ها و استراحتگاه‌های پایدار بر نحوه تأثیرگذاری بر جامعه محلی به طور خاص و کشور به طور کلی تمرکز می‌کنند. اگر تعداد بیشتری از آنها در یک منطقه یا کشور وجود داشته باشد، به آنها هتل ها، استراحتگاه ها، اقامتگاه ها یا مقاصد پایدار می گویند. تاثیر سفر را به مقصد اضافه کنید تا گردشگری پایدار داشته باشیم.

آیا انرژی سبز گزینه مناسبی برای هتل هاست؟

در اکثر کشورهای غربی می توان خرید انرژی سبز را انتخاب کرد. این گزینه در کارائیب در دسترس نیست. در نتیجه تنها راه تولید برق است. در حالی که اشکال بسیاری از انرژی سبز وجود دارد (لطفاً به مقاله من “گزینه های انرژی سبز در کارائیب” مراجعه کنید) ما فقط در مورد انرژی باد و خورشید بحث خواهیم کرد زیرا اینها واضح ترین آنها هستند.

انرژی باد در گردشگری پایدار

Paradise Bay یک آسیاب بادی ۸۰ کیلوواتی با بازده سالانه ۱۸۰۰۰۰ کیلووات ساعت نصب کرد. این اولین آسیاب بادی درجه یک است که در Caricom نصب شده است و ما نتوانستیم هیچ استراحتگاهی را پیدا کنیم که قبلاً یک آسیاب بادی نصب کرده باشد، اگرچه چندین آسیاب بادی وجود دارد و یکی در دست ساخت است. با مصرف برق سالانه ۱۲۰۰۰۰ کیلووات ساعت، استراحتگاه بهتر از کربن صفر خواهد بود، به محض اینکه اتصال به برق انجام شود، زیرا باقیمانده انرژی به شرکت برق محلی فروخته می شود.

در مورد ما، قرار دادن آسیاب بادی به دلیل موقعیت مستقیم به سمت باد امکان پذیر بود، در حالی که آسیاب بادی را می توان در مکانی عقب قرار داد که برای مهمانان مزاحم نباشد. ما فقط در مورد آسیاب بادی واکنش های مثبت دریافت می کنیم.

یک شرکت از هلند (www.mainwind.nl) این شکاف را تشخیص داد و راه حل هایی را به شکل آسیاب های بادی متوسط ​​استفاده شده (۲۵۰-۷۵۰ کیلووات) که از پارک های بادی ارتقا یافته می آیند ارائه می دهد. نیاز به ارتقاء آشکار است. افزایش ظرفیت به فناوری فعلی (۲ تا ۳ مگاوات) در پارک های بادی موجود بسیار آسان است. آسیاب‌های بادی کوچک‌تر از بین می‌روند، به طور کامل بازنگری شده‌اند (بازسازی می‌شوند) و با گارانتی جدید و به صورت اختیاری با قرارداد تعمیر و نگهداری ۱۵ ساله فروخته می‌شوند.

هزینه هر کیلووات ساعت با آسیاب های بادی بزرگتر قابل رقابت است، معمولا بین ۷ تا ۹ سنت دلار آمریکا. ۵-۶ برابر کمتر از برق اصلی

انرژی خورشیدی

قیمت سلول های فتوولتائیک به دلیل افزایش تولید به دلیل یارانه ها در دهه های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در کارائیب اکنون به نقطه ای رسیده ایم که هزینه خورشیدی به شارژ شرکت برق نزدیک می شود. این برخلاف نیمکره های غربی است که در آن هزینه انرژی کمتر است و خورشید قدرت کمتری دارد.

پنل های خورشیدی نصب شده در هتل ها اغلب بخش کوچکی از کل انرژی مورد نیاز را تامین می کنند و پس از آن چیزی بیش از نمادین نیست. اما مهمانان از این تلاش‌ها قدردانی می‌کنند، بنابراین ارزش بازاریابی دارد. تامین بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز هتل به دلیل تعداد زیادی پنل مورد نیاز معمولا امکان پذیر نیست.

آبگرمکن های خورشیدی یک راه عالی برای جلوگیری از مصرف انرژی هستند و زمان بازپرداخت بسته به نوع راه اندازی ۱ تا ۴ سال است. از آنجایی که مصرف آب توسط مهمانان به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است، قرار دادن تعدادی بخاری خورشیدی به صورت موازی بسیار مقرون به صرفه تر است. هنگامی که روزهای ابری یا بارانی وجود دارد، عملکرد بسیار کمتر خواهد بود. یکی از رویکردها این است که بدترین حالت (باران) را ابعاد دهید. راه دیگر این است که آب گرم شده خورشیدی را در ورودی “سرد” بخاری برقی تغذیه کنید

هتل ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی چه کاری می توانند انجام دهند؟

از تهویه مطبوع با واحدهای بازیابی حرارت استفاده کنید که اتلاف گرما را به آب گرم تبدیل می کند. روی اکثر کولرهای گازی نیز می‌توان آن را بعداً نصب کرد و می‌توانند از آبگرمکن‌های سنتی (برقی) که به خوبی ایزوله هستند استفاده کنند. نصب را می توان توسط تکنسین های خوب تهویه مطبوع انجام داد. صرفه جویی در تمام مواردی که دیده ایم قابل توجه و قابل توجیه خواهد بود. دلیل اینکه این موضوع هنوز یک موضوع اصلی نیست، به هزینه بسیار کمتر انرژی در ایالات متحده و اروپا و رشد سریع هزینه انرژی مربوط می شود. راه حل ها همیشه از واقعیت عقب می مانند.

از آنجایی که گرمای هدر رفته بیشتر از آنچه که مهمانان شما استفاده می کنند، آب تولید می کند، استفاده از تهویه مطبوع کم مصرف بسیار مهم است. به طور کلی، مصرف انرژی برای سیستم‌های مرکزی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است، اما صرفه‌جویی زیادی با سیستم‌های تهویه مطبوع سیستم تقسیم بر پایه هر اتاق حاصل می‌شود، که در کارائیب مرسوم است. پس انداز معمولی ۳۰-۴۰٪ است، بنابراین زمان بازپرداخت کوتاه است.

وقتی مهمانان در اتاق نیستند، نمی خواهید تهویه مطبوع را روشن نگه دارید. راه حل سنتی کلید اتاق است. وقتی میهمان ترک می‌کند و کلید را بیرون می‌آورد، تهویه مطبوع خاموش می‌شود – یا با سیستم‌های مرکزی پیشرفته – به دمای بالاتری می‌رود.

تاثیر قوی دیگر کلیدهای درب است. وقتی در بالکن باز می شود، نمی خواهید کمپرسور کار کند. کمال گراها همچنین وقتی پنجره ها باز هستند، کولر گازی را خاموش می کنند، اما این همیشه مورد استقبال مهمانان قرار نمی گیرد.

تبرید قسمت دیگری است که می توان در آن صرفه جویی زیادی کرد، به خصوص با واحدهای کوچکتر مانند اتاق مهمان. پس انداز نیز در محدوده ۳۰-۴۰٪ اجرا می شود. در دسترس بودن کولرها و فریزرهای حرفه ای صرفه جویی در مصرف انرژی هنوز محدود است.

از ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی با راندمان بالا با اتصالات آب گرم استفاده کنید. این تاثیر زیادی دارد اکثر ماشین‌های ظرفشویی که قبلاً نصب کرده‌اید، به جای آب سرد (که توسط المنت الکتریکی گرم می‌شود) با آب گرم کار می‌کنند. بنابراین فقط یک موضوع تغییر نصب است که کار آسانی است. به خصوص برای ماشین های لباسشویی باید یک شیر ترموستاتیک نصب کنید که آب سرد را با آب گرم مخلوط می کند تا دمای مورد نظر را بدست آورد.

لامپ های کم مصرف شناخته شده ترین شکل صرفه جویی در انرژی و پول هستند و اکثر هتل ها در حال حاضر از آنها استفاده می کنند. پیشرفت های جدیدی در حال انجام است که باعث صرفه جویی بیشتر می شود، بنابراین مهم است که قبل از سفارش لامپ چشمان خود را باز نگه دارید.

چرا یک هتل کارائیب می خواهد پایدار باشد؟

مسافران بیشتر و بیشتر از گرمایش جهانی و سایر تهدیدات محیطی آگاه می شوند. نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که گروهی از مسافران که به‌شدت در حال رشد هستند، سیاست‌های پایداری را در نظر می‌گیرند و دیگر غیرعادی نیست که دایرکتوری‌ها از شیوه‌های زیست‌محیطی درخواست کنند.

بنابراین، علاوه بر صرفه جویی با انتخاب هوشمندانه، یک مزیت بازاریابی نیز محسوب می شود.

تعطیلات بدون کربن در گردشگری پایدار

صدای محدود کردن سفرهای طولانی مدت در تعطیلات قوی تر می شود

Paradise Bay یک برنامه جبران کربن را اجرا می کند که در آن تمام پروازهای مهمانان با اعتبار کربن خریداری شده توسط استراحتگاه به صورت خودکار جبران می شود، علاوه بر اقامت، حمل و نقل محلی و فعالیت هایی که در حال حاضر به دلیل آسیاب بادی که عرضه می کند بدون کربن است. بازگشت انرژی به شبکه برق

بنابراین تعطیلات مهمان دارای کربن خنثی است. برنامه جدید جبران کربن، به نام سفر صفر کربن، درختانی را در اتیوپی می کارد که مزایای اجتماعی و زیست محیطی بیشتری دارد. به دلیل جنگل زدایی تهاجمی در اتیوپی، تنها ۳ درصد از جنگل ها هنوز در آنجا هستند. در کشوری که اکثریت جمعیت فقیر برای شام خود به هیزم وابسته هستند، این بدان معناست که بسیاری باید کیلومترها پیاده روی کنند تا شاخه هایی برای پختن پیدا کنند. مناطق جنگل زدایی نیز بیشتر در معرض فرسایش هستند و اثرات منفی میان مدت و بلند مدت قابل توجهی دارند.

برای یک پرواز معمولی در اقیانوس اطلس تقریباً ۴۰ درخت کاشته می شود که بسیار بیشتر از سایر برنامه های جبران کربن در گردشگری پادیار است که انتشار مجدد دی اکسید کربن پس از عمر درخت را در نظر نمی گیرند و از عمر بسیار خوش بینانه برای درختان استفاده می کنند. در بخش جبران ناپذیر کربن، اتفاق می افتد که ۵-۶ برابر کمتر درختان برای یک سفر با هزینه ۲-۳ برابر بیشتر کاشته می شود. کارایی و سربار مسائل هستند. سفر صفر کربن به گونه ای طراحی شده است که شفاف، پاسخگو و کارآمد باشد.

همه هتل‌ها و استراحتگاه‌ها می‌توانند از این طرح کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای ارائه اقامت بدون کربن به مهمانان خود (فقط جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از اقامت) استفاده کنند یا تا آخر راه را طی کنند و به مهمانان تعطیلات بدون کربن ارائه دهند که شامل غرامت است. پروازها

هتل‌ها می‌توانند اقامت و تعطیلات بدون کربن را به‌عنوان یک گزینه یا در قیمت گنجانده شده انتخاب کنند. در هر صورت تأثیر مثبتی بر تصویر خواهد داشت و در نتیجه یک ابزار بازاریابی / روابط عمومی است. هزینه جبران یک شب تقریباً همیشه کمتر از ۰٫۷۰ دلار آمریکا در هر شب است، در حالی که جبران هزینه پرواز در محدوده ۱۰-۲۰ دلار است. با ابتکار جدید سفر صفر کربن، یک هتل می‌تواند برای غرامت پرواز کمیسیون دریافت کند. هنگامی که یک نماینده چک به مهمان می گوید که هتل هزینه اقامت بدون کربن را پرداخت کرده است، فضای مناسبی ایجاد شده است تا از مهمان بخواهد مبلغ کمی برای جبران انتشار کربن در پرواز و گردشگری پایدار خود بپردازد.

به خصوص در دریای کارائیب، ما واقعاً باید نگران باشیم، زیرا سفرهای طولانی مدت بخشی از وجود ما است.

سایر جنبه های سفر پایدار شامل تصفیه فاضلاب، محصولات ارگانیک، گوشت و مواد پاک کننده، برنامه های اجتماعی و غیره است. باز هم باید تاکید کرد که مسافران روز به روز بیشتر و بیشتر آگاه می شوند و هتل های مسئول را ترجیح می دهند (و می خواهند برای آنها هزینه بیشتری بپردازند). رشد مارپیچی سازمان‌هایی مانند përgjegjëstravel.com (بریتانیا) و سفرهای بین‌المللی پایدار (ایالات متحده) این روند را تأیید می‌کند.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت James Post است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.