• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

گردهمایی مرسدس بنز های قدیمی در تهران

  • کد خبر : 7764
  • 28 آوریل 2022 - 13:51
گردهمایی مرسدس بنز های قدیمی در تهران

گردشگرآنلاین – مرسدس بنزهای کلاسیک و تاریخی روز جمعه، نهم اردیبهشت‌ماه در تهران گردهم می‌آیند.در این دورهمی قرار است خودروهای مرسدس بنز تولیدی تا سال ۲۰۰۰ میلادی حضور داشته باشند.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، گردهمایی خودروهای کلاسیک ساخت شرکت مرسدس بنز روز جمعه، نهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در گذر فرهنگ، جنب باغ کتاب در منطقه گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود.

در این دورهمی قرار است خودروهای مرسدس بنز تولیدی تا سال ۲۰۰۰ میلادی حضور داشته باشند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که با همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی، این گردهمایی را برگزار می‌کند، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در کشور، کمک به شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی و ارزشمند، ایجاد محفلی صمیمانه برای دیدار دارندگان این نوع خودروها و آشنایی آن‌ها با تجربیات یکدیگر در حوزه اتومبیل‌های کلاسیک و تاریخی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اعلام کرده است.

مرسدس بنز، یکی از شرکت‌های خودروسازی جهانی و کهنه کاری است که همه ساله خودرو‌های جذاب و شیکی را به بازار ارائه می‌دهد، اما این شرکت خودروسازی در دوره‌های گذشته خود نیز محصولات جالب و درخورشانی را نیز وارد بازار کرده است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی برخی از این محصولات بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جذاب را از دست ندهید.

با تشکیل شرکت ادغامی، ضرورت استفاده از یک نام تجاری مشترک احساس می‌شد، چرا که در یک سو شرکت بنز آگ قرار داشت، که از سال ۱۸۸۳ تا هنگام تشکیل شرکت جدید، برای بیش از ۴۰ سال، اتومبیل‌هایی با برند بنز تولید می‌نمود. در سوی دیگر، شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به‌اختصار دی‌ام‌جی) قرار داشت، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ راه‌اندازی شده بود.

این شرکت برای نخستین بار از موتور‌های چهارزمانه و کاربراتور در اتومبیل‌های خود استفاده نمود، ولی در پی درگذشت دایملر در سال ۱۹۰۰ و انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی، اتومبیل‌های خود را با برند مرسدس (که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود) عرضه می‌کرد.

از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودرو‌های تولید شده توسط کارخانجات شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.