• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

گره 40 ساله استان سمنان باز می شود؟

  • کد خبر : 6001
  • 10 فوریه 2022 - 11:52
گره 40 ساله استان سمنان باز می شود؟

گردشگرآنلاین – یک مدیر مسوول استان سمنان اظهارامیدواری کرد با باز شدن گره چهل ساله، کاروانسرای شاه عباسی سمنان آزاد شود.

به گزارش گردشگرآنلاین،  امیر کرم‌زاده در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر سمنان اظهار کرد: این جلسه مشترک با حضور استاندار و معاونان استانداری سمنان، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رفع مشکل آزادسازی نهایی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نیاز به برگزاری جلسات چند جانبه و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان ابراز امیدواری کرد: سعی خواهیم کرد به‌زودی مشکل آزادسازی کاروانسرا برطرف و مردم استان و گردشگران از این ظرفیت گردشگری بهره‌مند شوند.

او با قدردانی از حضور اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: امیدوارم این دیدار، آغازی بر همکاری مستمر میراث‌فرهنگی و شهرداری و شورای شهر باشد.

کرم‌زاده به اهمیت بافت تاریخی سمنان اشاره کرد و افزود: بناهای تاریخی واقع در بافت تاریخی نباید تخریب شوند.

او با اشاره به اینکه در احیا بافت تاریخی نباید حتماً به فکر تأمین پارکینگ بود و در بعضی مواقع  اجازه عبور ماشین از پیاده راه سمنان نباید داده می‌شد، گفت: میراث‌فرهنگی و آثار گذشتگان متعلق به همه مردم است و این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با یادآوری اینکه میراث‌فرهنگی دستگاه حاکمیتی است و اجرایی نیست، بیان کرد: ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، برق، آب، گاز و سایر نهادها در تأمین زیرساخت‌های گردشگری به کمک ما بیایند و مشارکت کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین، رئیس شورای اسلامی این شهر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه وسعت بافت تاریخی این شهر بیشتر از سایر شهرهای استان است و بخش عمده خدمات‌رسانی شهرداری و شورا مربوط به بافت تاریخی است، گفت: امیدواریم گره 40 ساله آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان باز شود.

مهدی خراسانیان با اشاره به اینکه آزادسازی کاروانسرا به نفع مردم است، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در زمینه احیای خانه‌های تاریخی فعالیت کرده‌اند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سایر اعضای شورای اسلامی این شهر نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان، توجه به بافت تاریخی سمنان، آبگرم، برندسازی محصولات و جشنواره‌ها، اجرایی شدن بازارچه صنایع‌دستی و  موزه سمنان شدند.

کاروانسرای تاریخی شهر سمنان، به‌عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی، دارای ۴۰۰ سال قدمت است و سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.