• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

گزارش سفر رئیس‌جمهور به بوشهر/ از حضور در آلاچیق کشاورزان تا بازدید از مراحل ساخت شناور شهید سلیمانی

  • کد خبر : 1236
  • 09 اکتبر 2021 - 8:14
گزارش سفر رئیس‌جمهور به بوشهر/ از حضور در آلاچیق کشاورزان تا بازدید از مراحل ساخت شناور شهید سلیمانی
گردشگرآنلاین - رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود، این هفته به استان بوشهر سفر کرد و ضمن دیدار و گفت‌وگو با اقشار و گروه‌های مختلف مردم و شرکت در جلسه شورای اداری، از مناطق و بخش های مختلف با هدف بررسی و رفع مشکلات استان بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود این هفته جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به استان بوشهر سفر کرد.

در این سفز یک روزه جمعی از وزرا و مسئولان رئیس جمهور را همراهی می کردند.

* آیت الله رئیسی در بدو ورود به بوشهر: باوجود ظرفیت های فراوان بوشهر سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در این استان قابل تحمل نیست

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

ئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

* بازدید رئیس جمهور از مراحل ساخت شناور پیشرفته شهید سلیمانی

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه صنعتی – دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.

در بازدید آیت الله رئیسی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مجتمع شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی گزارش دادند. در این مجتمع ضمن ساخت و تعمیر انواع شناور، امکان حضور لنج ها و شناورهای بخش خصوصی نیز برای تعمیر و به روز رسانی آن وجود دارد.

آیت الله رئیسی در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیس جمهور فعالیت های این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رئیسی بر لزوم بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

* رئیسی در بازدید از میدان نفتی رشادت: تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکس ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.

رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

* دستور آیت‌الله رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی تا سه ماه آینده

 سید ابراهیم رئیسی در اددامه سفر به بوشهر از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر هم بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.