• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

گلایه هنرمندان صنایع دستی از زمان برپایی نمایشگاه تهران

  • کد خبر : 5315
  • 23 ژانویه 2022 - 14:09
گلایه هنرمندان صنایع دستی از زمان برپایی نمایشگاه تهران

گردشگرآنلاین – هنرمندان صنایع دستی کشور از زمان برپایی نمایشگاه گردشگری و الحاق دیرهنگام صنایع دستی به آن که قرار است در هفته دوم بهمن ماه برگزار شود، گلایه کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران درحالی از نهم تا دوازدهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا می‌شود که چند روزی است نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی به آن اضافه شده است و البته هنوز در پوسترهای آن نامی از صنایع دستی نیست.

چند سالی می‌شود که صنایع دستی به جمع نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اضافه شده است آن هم از این جهت که نمایشگاه صنایع دستی در اسفند ماه به بهانه سال نو برپا می‌شد و این بار می‌توانست در کنار گردشگری قرار گیرد. به همین دلیل دو سال در کنار هم برگزار شد.

البته در این دو سال هنرمندان صنایع دستی معتقد بودند که جایگاه نمایشگاه صنایع دستی زیر سایه گردشگری کم رنگ شده است و بیشتر به بازارچه شباهت دارد تا یک نمایشگاهی که قرار است بین المللی نیز باشد.

اما امسال این وضعیت متفاوت شد. زمانی که برای برپایی نمایشگاه گردشگری برنامه ریزی های مختلف از سوی وزارت میراث فرهنگی انجام می‌شد، نامی از صنایع دستی نبردند. پس از آن و بعد از اعتراض جامعه هنری این دو نمایشگاه این بار هم به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد.

اما در کل نمایشگاه گردشگری تهران که هر سال به نحوی برنامه ریزی می‌شد که دو روز آخر هفته نیز شامل روزهای برپایی آن شود، اما امسال از روز اول هفته برگزار خواهد شد.

هنرمندان صنایع دستی در فضاهای مجازی و کمپین‌هایی که دارند، اعتراض شأن را به این موضوع اعلام کرده و معتقدند که روزهای اداری برگزاری نمایشگاه، غرفه‌های آنها را خالی از بازدیدکننده نگه خواهد داشت.

از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه در ساعت اداری یعنی از ۸ صبح تا ۱۵ اجازه نخواهد داد این نمایشگاه با استقبال چه در بخش صنایع دستی و چه حتی در بخش گردشگری رو به رو شود.

هنرمندان صنایع دستی معتقدند پس از دو سال که از وضعیت نامناسب تولید و فروش صنایع دستی می‌گذرد، این نمایشگاه فرصتی برای جبران کاستی‌ها از سوی متولیان بود اما این اتفاق با انتخاب زمان برگزاری رخ نمی‌دهد.

این اعتراضات به گوش مسئولان در معاونت گردشگری هم رسیده است و آنها در تلاش هستند تا بتوانند ساعت برپایی نمایشگاه را بیشتر کنند.

در سالهای گذشته نمایشگاه گردشگری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برپا می‌شد. قرار بود نمایشگاه بین المللی گردشگری به برند نمایشگاهی ایران تبدیل شود اتفاقی که بعد از ۱۵ سال هنوز نیفتاده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.