• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

گیلانغرب؛ سرزمین “برف تا نخل” پذیرای گردشگران نوروزی

  • کد خبر : 7161
  • 24 مارس 2022 - 14:28
گیلانغرب؛ سرزمین “برف تا نخل” پذیرای گردشگران نوروزی

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه به وجود جاذبه های گردشگری فراوان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان با مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این روزها میزبان گردشگران بسیاری است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیروس ادیب، با اشاره به میزبانی گیلانغرب از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی در این شهرستان بگونه ای است که در قسمتی از آن کوه های برفی و آب و هوایی سرد و در قسمتی دیگر در یک آب و هوای گرم نخلستان ها قد علم کرده اند.

وی افزود: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در این شهرستان وجود تفرجگاه هایی همچون میان دار یا ناودار، مله نی، قلاجه، دشت دیره، ویژه نان، گلین و آبشار تنگه گولم است که هرساله گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند.

وی ادامه داد: همچنین در کنار برخی از جاذبه های طبیعی، آثار باستانی شاخص و ارزشمندی همچون کاخ اربابی و آتشکده ای را در سراب مورت داریم که اهمیت باستانی دارد و درختچه ای مقدس به نام مورت در کنار آن رشد می کند.

رئیس میراث فرهنگی گیلانغرب تصریح کرد: در مرکز شهر گیلانغرب ارگ یا قلعه ای به ارتفاع ۲۱ متر وجود دارد که طبق کاوش هایی که در سال‌های اخیر روی آن صورت گرفته، حدود هشت تا ۹ هزار سال قدمت دارد.

وی از آتشکده حسن زودار به عنوان یکی دیگر از جاذبه های مهم این شهرستان برای بازدید میهمانان نوروزی نام برد و گفت: این آتشکده مربوط به دوره ساسانی است و بعدها در دوره اسلامی هم الحاقاتی به آن اضافه شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین،  ادیب به وجود چهار سد در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سدهای شرفشاه، کل‌کش، زاگرس و دایک چهار سدی هستند که گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت خود به اطراف آنها می روند.

وی از استقرار راهنمایان گردشگری در جاذبه های مهم این شهرستان برای معرفی آنها خبرداد و گفت:  علاوه بر ظرفیت اقامت حدود ۱۰۰ گردشگر در مراکز اقامتی این شهرستان، کمپ هایی را هم از طریق شهرداری برپا کرده ایم.

رئیس میراث فرهنگی گیلانغرب با بیان اینکه تا پیش از شیوع بیماری کرونا سالانه حدود ۱۰۰ هزار گردشگر از این شهرستان بازدید می کردند، گفت: انتظار داریم امسال هم باتوجه به بهبود شرایط کرونایی و افزایش سفرها شاهد حضور این تعداد گردشگر باشیم.

به گفته این مسئول در حال حاضر با گذشت پنج روز از تعطیلات نوروز تعداد قابل توجهی میهمان نوروزی وارد این شهرستان شده اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.