• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

یافته‌های جدید درباره کشتی پادشاه دانمارک

  • کد خبر : 11925
  • 24 سپتامبر 2022 - 9:31
یافته‌های جدید درباره کشتی پادشاه دانمارک
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسانی که مشغول کاوش در کشتی تاریخی متعلق به یکی از پادشاهان دانمارک بودند، به یافته‌های جدیدی رسیده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از هریتیج دیلی، ادامه کاوش باستان‌شناسان در «Gribshunden»، کشتی تاریخی و پرچمدار «یوهان»، پادشاه دانمارک اکتشافات جدیدی را به همراه داشته است.

این کشتی جنگی دانمارکی در سال ۱۴۹۵ میلادی در دریای بالتیک و در نزدیکی سواحل «رونیبه» واقع در سوئد غرق شد. نامه‌ای که توسط پادشاه «یوهان» در سال ۱۴۸۴ میلادی نوشته شده است، قدیمی‌ترین سند مربوط به وجود این کشتی محسوب می‌شود.

این کشتی زمانی که در نزدیکی بندر «رونیبه» لنگر انداخته بود، به طرز مرموزی آتش‌ گرفت و غرق شد. این واقعه در کتاب‌های تاریخی مختلف آلمانی و سوئدی به ثبت رسیده است.

گروهی از غواصان نخستین‌بار در دهه ۷۰ میلادی بقایای این کشتی غرق‌شده را در عمق ۱۰ متری دریا کشف کردند، اما در آن زمان از اهمیت این یافته مطلع نبودند. هویت این کشتی غرق‌شده تا سال ۲۰۱۳ مشخص نشد.

بقایای این کشتی غرق‌شده به عنوان سالم‌ترین کشتی‌ غرق‌شده متعلق به «عصر کاوش» از اهمیت جهانی برخوردار است.

محققان در جریان پروژه تحقیقاتی که به همت «دانشگاه لوند»، ‌ «موزه بلکینگه» و «موزه کشتی وایکینگی دانمارکی» ترتیب داده شده است، موفق شدند توپخانه، تپانچه‌ها و چند اثر دیگر را کشف کنند.

یکی از محققانی که در این پروژه تحقیقاتی همکاری داشت، بیان کرد: «هیچ کشتی دیگری متعلق به «عصر کاوش» ‌ تا این حد سالم باقی نمانده است. «Gribshunden» بینش جدیدی درباره این کشتی‌ها ارائه می‌دهد. ما اکنون از اندازه دقیق و طراحی کشتی‌هایی که جهان را تغییر داده‌اند مطلع هستیم.»

محققان با همکاری یکدیگر نمونه‌های سه بعدی سکان کشتی، توپخانه و بخشی که شاه به همراه اشراف‌زادگان در آن مستقر بود را طراحی کرده‌اند. در نتیجه این مطالعات جزئیات بیشتری درباره عرشه کشتی، عملکرد خدمه، اداره کشتی و استحکامات آن حاصل شد.

با این حال، محققان معتقدند یک معمای بزرگ درباره این کشتی همچنان حل‌ نشده باقی مانده است: علت غرق شدن این کشتی.

به گفته محققان، اسناد تاریخی نشان می‌دهند این کشتی دچار آتش‌سوزی و انفجار شده است، این درحالی است که هنوز هیچ شواهدی از وقوع این اتفاق کشف نشده است. محققان امیدوارند با کاوش‌های سال آینده بتوانند شواهدی درباره این فاجعه پیدا کنند.

یافته‌های جدید درباره کشتی پادشاه دانمارک

یافته‌های جدید درباره کشتی پادشاه دانمارک

منبع: هریتیج دیلی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.