• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

یک اتفاق عجیب در خانه خدا

  • کد خبر : 22132
  • 30 می 2023 - 12:01
یک اتفاق عجیب در خانه خدا
گردشگرآنلاین - به دلیل یک پدیده نجومی و عمود شدن کامل خورشید در مکه، سایه خانه خدا در عربستان ناپدید شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ، «مجید ابوزهرا» رئیس انجمن نجوم جده در بیانیه‌ای گفت که طی این پدیده، خورشید در لحظه عمود شدن در حداکثر اوج خود یعنی تقریباً ۹۰ درجه قرار می‌گیرد و سایه کعبه کاملاً از بین می‌رود و سایه های همه اجسام در مکه و سایه نصف النهار صفر می‌رود و در این زمان خورشید در آسمان نواحی دور کج می شود.

او همچنین توضیح داد که پدیده عمود شدن خورشید در نتیجه قرار گرفتن کعبه بین خط استوا و مدار راس‌السرطان رخ می دهد، بنابراین در طول حرکت ظاهری خورشید در سراسر آسمان، در هنگام گذار از استوا در ماه می با کعبه مستقیم می‌شود.

بنابر اعلام راشا تودی، خورشید برای اولین بار در سال ۲۰۲۳، روز گذشته یکشنبه ساعت ۱۲:۱۸ ظهر به وقت مکه مکرمه تا اذان ظهر بر کعبه عمود تابید. این یک پدیده نجومی سالانه است که موجب ناپدیدشدن سایه همه اجسام در مکه می‌شود.

به گزارش گردشگر انلاین، کعبه روی یک قاعده ۲۵ سانتی‌متری از جنس سنگ مرمر بناشده که به اندازه ۳۵ سانتی‌متر جلوآمدگی دارد. ارتفاع آن حدود۱۳/۱ متر، با طول و عرض ۱۱٬۲۲ در ۱۰٬۲۲ متر است

بنای کعبه از سنگ‌های سیاه و سختی ساخته شده که با کنار زدن پرده از روی آن، آشکار است. این سنگ‌ها که از زمان بنای کعبه از سال ۱۰۴۰ (قمری) تاکنون بر جای مانده، از کوه‌های مکه به ویژه جبل الکعبه و جبل مزدلفه گرفته شده‌است. سنگ‌ها اندازه‌های گوناگون دارند، به گونه‌ای که بزرگ‌ترین آنان با طول و عرض و بلندی ۱۹۰، ۵۰ و ۲۸ سانتی‌متر و کوچک‌ترین آنان با طول و عرض ۵۰ و ۴۰ سانتی‌متر است. پایه‌های آن از سرب مذاب ساخته شده‌است و بدین ترتیب بنایی نسبتاً استوار است.

بر روی کعبه پوششی سیاه رنگ وجود دارد که به آن «پرده کعبه» یا «جامه کعبه» گویند.

یک اتفاق عجیب در خانه خدا

یک اتفاق عجیب در خانه خدا

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.