• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6

یک دایناسور کوچک به فروش می‌رسد

  • کد خبر : 11276
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
یک دایناسور کوچک به فروش می‌رسد
گردشگرآنلاین - اسکلت یک دایناسور کوچک در حراجیِ واقع در پاریس به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از رویترز، ماه آینده میلادی، اسکلت یک دایناسور کوچک که ارزش تقریبی آن بین ۴۰۰هزار  تا ۵۰۰ هزار یورو برآورد شده است، در حراجی «Giquello» واقع در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد.

با وجود اسکلت‌ دایناسورهای عظیم‌الجثه‌ای که پیش از این در حراجی‌ها فروخته شده بودند، این اسکلت متعلق به دایناسور «ایگوآنودون» فقط ۱.۳ متر ارتفاع و سه متر طول دارد. این اسکلت در سال ۲۰۱۹ در جریان جاده‌سازی در یک ملک خصوصی واقع در ایالات متحده آمریکا کشف شد.

مسؤول حراج برای توصیف اندازه این اسکلت، آن را «دایناسور مناسبِ اتاق پذیرایی» نامیده است.

گمان می‌رود این دایناسور بیش از ۱۵۰ میلیون سال پیش روی زمین زندگی کرده باشد. گروهی از دیرینه‌شناسان ایتالیایی بقایای این دایناسور را درکنار یکدیگر قرار دادند.

این اسکلت در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به مزایده گذاشته می‌شود.

در سال ۲۰۲۰، حراجی «Giquello» اسکلت دیگری از دایناسوری به ارتفاع ۳.۵ متر و طول ۱۰ متر را به قیمت سه میلیون یورو فروخته بود.

دایناسورها گروهی از خزندگان مهره‌دار بودند که حدود ۲۳۵ میلیون سال پیش در دورهٔ تریاس پسین به وجود آمدند. آن‌ها در جریان رویداد انقراض تریاس-ژوراسیک به صورت جانوران برتر در خشکی درآمدند و سلطهٔ آن‌ها بر خشکی تا پایان دورهٔ کرتاسه ادامه یافت. با وقوع رویداد انقراض کرتاسه-پالئوژن بیشتر آن‌ها به غیر از دو تبار پرندگان و تمساح‌ها منقرض شدند.

تحقیقاتی که در حدود سال ۱۹۷۰ انجام شده نشان می‌دهد دایناسورهای دَدپا به احتمال زیاد نیاکان پرندگان هستند؛ در واقع، بسیاری از دیرین‌شناسان پرندگان را مانند دایناسورهای بازمانده درنظر می‌گیرند و بر این باورند که دایناسورها و پرندگان باید با هم زیر یک گونه قرار داده شوند. امروزه ۱۰٬۰۰۰ گونه از پرندگان به این گروه تعلق دارند.

ایگوآنودون اولین گونه‌ای بود که در سال ۱۸۲۲ توسط زمین‌شناس انگلیسی گیدئون مانتل که متوجه تشابهاتی میان فسیل‌های آن و ایگوانای امروزی شده بود، کشف شد. اولین مقاله علمی دربارهٔ دایناسورها دو سال بعد توسط ویلیام باکلند، استاد دانشگاه آکسفورد و در رابطه با مگالوسور که فسیل آن به تازگی در نزدیکی آکسفورد کشف شده بود، منتشر شد.

یک دایناسور کوچک به فروش می‌رسد

یک دایناسور کوچک به فروش می‌رسد

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.