• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
معاون میراث فرهنگی:

۱۰۳ بنای تاریخی هرمزگان به مرمت نیاز دارند

  • کد خبر : 12240
  • 01 اکتبر 2022 - 13:25
۱۰۳ بنای تاریخی هرمزگان به مرمت نیاز دارند
گردشگرآنلاین - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: ۱۰۳ بنای تاریخی این استان آسیب دیده‌اند که به فوریت نیاز به مرمت دارند.

به گزارش گردشگرآنلاین از بندرعباس، عباس نوروزی  اظهار داشت: بیشتر این بنای تاریخی هرمزگان که شامل آب انبارها، قلعه‌ها، خانه‌های تاریخی، مساجد، کاروان سراها، آسیاب‌ها، پل‌ها و آرامگاه‌ها می‌شوند متعلق به دوره صفوی و پهلوی هستند.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای مرمت اضطراری این بناها را بدون احتساب قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز پنج هزار میلیارد ریال و با احتساب این قلعه هفت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هنوز اعتبارات مرمتی سال جاری ابلاغ نشده است و در خصوص مبلغ آن هم تا زمانی که ابلاغ انجام نشود نمی‌توان سخنی بیان کرد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود طی یک تا ۲ ماه آینده اعتبارات مرمتی به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ابلاغ و مرمت را براساس اولویت‌ها انجام دهیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در پاسخ به این پرسش که زمانبندی ابلاغ اعتبارات مرمتی چگونه است، گفت: این اعتبارات معمولاً هر سال ابلاغ می‌شود.

هُرمُزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. مرکز این استان، کلانشهر بندرعباس می‌باشد.

استان هرمزگان در حدفاصل بین مختصات جغرافیایی ۲۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۲۸ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۳ درجه و ۴۱ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۱۵دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده‌است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است.

هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر دربرگرفته‌است.

معاون میراث فرهنگی: ۱۰۳ بنای تاریخی هرمزگان به مرمت نیاز دارند

معاون میراث فرهنگی: ۱۰۳ بنای تاریخی هرمزگان به مرمت نیاز دارند

منبع: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.