• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

«۱۰ دلیل برای سفر به ایران» به زبان رومانیایی

  • کد خبر : 8360
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
«۱۰ دلیل برای سفر به ایران» به زبان رومانیایی
گردشگرآنلاین - کتابچه تبلیغاتی «۱۰ دلیل سفر به ایران» به زبان رومانیایی در نمایشگاه روزهای فرهنگ ایران در بخارست رونمایی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، در این نمایشگاه که امسال در موزه روستایی ملی رومانی برگزار شد، از کتابچه تبلیغاتی ۱۰ دلیل برای سفر به ایران به زبان رومانیایی رونمایی شد.

این اقدام فرهنگی در راستای هم‌افزایی بین‌دستگاهی و بر اساس مفاد تفاهم‌نامه مشترک که پیش‌تر بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بسته شده بود، انجام شده است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری مستمر در حوزه تبلیغات بین دو دستگاه و استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی مسلط به زبان کشور متوقف‌فیه بوده که در ترجمه محتواهای تولیدشده در وزارت میراث فرهنگی همکاری داشتند.

برون‌داد این همکاری رونمایی از کتابچه تبلیغاتی ۱۰ دلیل سفر به ایران به زبان رومانیایی در نمایشگاه روزهای فرهنگ ایران است که به مناسبت یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و رومانی از سوی سفارت ایران در بخارست برگزار شده بود.

در نمایشگاه روزهای فرهنگ ایران علاوه‌بر سفیر ایران در رومانی، سفرای کشورهای لبنان، کره جنوبی، لیبی، تونس، پاکستان، اسلواکی، پرتغال و دیپلمات‌های فلسطین، سوریه، عراق، اندونزی، واتیکان، کوبا و رییس مرکز فرهنگی ترکیه نیز حضور داشتند.

کتابچه تبلیغاتی ۱۰ دلیل سفر به ایران تاکنون به ۱۱ زبان بین‌المللی از جمله انگلیسی، فرانسه، عربی و چینی با هدف شناساندن بخشی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی ایران به مخاطبان بازارهای هدف گردشگری از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تولید و منتشر شده است.

رومانی کشوری است در جنوب خاوری اروپا و پایتخت آن بخارست است. رومانی از باختر با مجارستان و صربستان و از شمال خاوری و خاور با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است.

رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت با داشتن ۱۹٫۲ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

منبع: روابط عمومی معاونت گردشگری

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.