• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

۱۱۵ مجوز مشاغل خانگی و گردشگری در استان البرز صادر شد

  • کد خبر : 2795
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
۱۱۵ مجوز مشاغل خانگی و گردشگری  در استان البرز صادر شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از صدور ۱۱۵ مجوز گردشگری و خانگی در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، حسین فلاح‌نژاد عصر امروز در جلسه کمیسیون گردشگری با اشاره به مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع دستی، گردشگری و مشاغل خانگی البرز و قزوین اظهار داشت: در صورت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی دو استان به میزبان قزوین پیشنهاد می‌شود که تدابیر لازم برای بازدید مردم البرز از این نمایشگاه نیز فراهم شود.

وی با اشاره به تعاملات خوب میان ادارات تعاون و میراث فرهنگی با استانداری و اتاق بازرگانی البرز در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز بالغ بر ۱۱۵ فقره مجوز در بحث مشاغل خانگی حوزه گردشگری صادر کرده‌ایم از سال ۹۶ تاکنون نیز تعداد این مجوزها ۹۱۹ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: در حال حاضر  بالغ بر ۸۹ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی، گردشگری و صنایع دستی به بانک‌های عامل معرفی شده است که از این میزان ۷ میلیارد تومان به حوزه پشتیبان‌ها و پیشران‌ها اختصاص دارد.

صنایع دستی

صنایع دستی

وی ادامه داد: استان البرز پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و عددی که از نظر ارزش‌گذاری اقتصادی در این دو بخش وجود دارد با حوزه صنعت برابر است به همین دلیل نیازمند همکاری بیشتر با فعالان این عرصه به ویژه در زمینه اعطای تسهیلات از جمله در حوزه مشاغل خانگی هستیم.

فلاح‌نژاد با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی مشاغل خانگی برای نخستین بار در البرز افتتاح و با استقبال خوبی مواجه شد، تصریح کرد: اکنون هدف‌گذاری به سمت هدایت این مشاغل به سمت تعاونی است‌.

به گزارش گردشگر آنلاین از البرز، وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای راه اندازی اتحادیه مشاغل خانگی در استان البرز گفت: مشاغل خانگی و فعالیت‌های خدماتی مورد غفلت واقع شده در حالی که سهم مهمی از اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ارتباط با کمبود سرمایه انسانی در حوزه مشاغل مرتبط به صنعت  گردشگری در البرز بیان کرد: بر اساس ظرفیت‌های موجود در کاریابی‌های استان در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون استان طرحی در قالب کارورزی برای اشتغال نیروهای تحصیل کرده مدنظر دارد، در این قالب در کنار ایجاد فرصت اشتغال در حدود ۲۴ ماه سقف بیمه کارفرما را دولت پرداخت می کند، از این ظرفیت اشتغال سهمی را برای کارورزی در حوزه فعالیت‌های خدماتی گردشگری اختصاص خواهیم داد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.