• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

۱۲۵ نوروزگاه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 6573
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
۱۲۵ نوروزگاه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که ۱۲۵ نوروزگاه در سطح استان برگزار خواهد شد گفت: این نوروزگاه‌ها در مبادی ورودی‌ شهرها،روستاها و سایر نقاط با برپایی سیاه‌چادر عشایری و یا کپر و تهیه و توزیع بروشورهای معرفی جاذبه‌های استان همراه خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا جلالزایی شامگاه جمعه در ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در استان شعاری با عنوان سفر مسوولانه مطرح کردیم که کارهای تبلیغاتی آن انجام و بروشورهایی تهیه شده که در همه نوروزگاه‌ها، پایگاه‌ها نوروزی و ورودی های شهر توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که آگاهی‌بخشی در راستای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس با همکاری هنرمندان و مردم از جمله اهداف برگزاری آیین نوروزگاه در هر منطقه است افزود: برنامه‌های نوروزی از ۱۲ اسفندماه با ویژه‌برنامه استقبال از بهار با عنوان عیدآورد در پارک سربازان گمنام زاهدان آغاز که با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود استان  نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شاهد حضور گردشگران بویژه در شهرهای چابهار، زاهدان و زهک باشد.

وی بیان کرد: آگاهی بخشی در راستای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس با همکاری هنرمندان و مردم از جمله اهداف برگزاری آیین نوروزگاه در هر منطقه است.
جلالزایی افزود: در این جشن ها آداب،‌ رسوم و فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی خواهد شد.

سیستان و بلوچستان به عنوان خواستگاه تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن و آثار باستانی که به گنجینه ای ارزشمند می ماند با استعدادهای نهفته و زیبایی‌های بکر تاکنون ناشناخته مانده است.
این دیار کهن یادگاری با آثار تاریخی چندین هزار ساله همچون شهر سوخته با دارا بودن نخستین تمدن‌های بشری و قلعه‌های متعدد به جای مانده از دل تاریخ مایه افتخار ایران و ایرانی است.
این سرزمین با داشتن افزون بر هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در ۱۹ شهرستان یکی از استان‌های غنی کشور به لحاظ داشته‌های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه‌ای، شنی و صخره‌ای، آثار باستانی شهر سوخته و دهانه غلامان به عنوان تخت جمشید خشت و گلی، قلعه‌های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه‌های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه‌های پرآب و دشت و دمن سرسبز، سنگ نگاره‌ها، محوطه‌های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سراسر استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آن‌ها در کشور ناشناخته مانده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.