• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

۱۲۵ هنرمند صنایع دستی زنجان طی ۹ ماهه امسال بیمه شدند

  • کد خبر : 4882
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
۱۲۵ هنرمند صنایع دستی زنجان طی ۹ ماهه امسال بیمه شدند

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه اول امسال ۱۲۵ نفر هنرمند صنایع دستی زنجان بیمه شده اند.

به گزارش گردشگرآنلاین از زنجان، امیر ارجمند با اشاره به بیمه شدن ۱۲۵ هنرمند صنایع دستی زنجان اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۰۴ نفر متقاضی بیمه صنایع دستی به تامین اجتماعی و ۲۱ نفر متقاضی به بیمه صندوق روستائیان، کشاورزان و عشایر ثبت نام و بیمه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته و در صورت تخصیص اعتبار تعداد افراد بیشتری تا پایان سال‌جاری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

ارجمند با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی هنرمند صنایع دستی در زنجان ادامه داد: ساخت اثری دست‌ساز به زمان و صبر زیادی نیاز دارد و گاه یک هنرمند ماه‌ها زمان می‌گذارد تا بتواند اثری فاخر تولید کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان خاطرنشان کرد: فرهنگ خرید صنایع دستی باید در میان مردم نهادینه شود تا شاهد وجود آثار هنری دست‌ساز در تمام خانه‌های ایرانی باشیم.

پیش از این نیز  معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان  اعلام کرد که در نتیجه توسعه و تقویت رشته های صنایع دستی در این استان شمار شاغلان مستقیم این حوزه به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده است که نسبت به سال ۹۲، بیش از ۲ برابر افزایش دارد.

وی ظرفیت های استان زنجان در حوزه صنایع دستی و با بهره گیری از تعداد قابل توجهی هنرمند در این عرصه را بالا و خوب ارزیابی کرد و  اظهار داشت: زنجان در تولید صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاه‌های این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور به شمار می رود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایرنا، در زمان حاضر بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4882

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.