• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

۱۲ اثر تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

  • کد خبر : 5566
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
۱۲ اثر تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستیکردستان از ثبت ۱۲ اثر تاریخی کردستان در فهرست آثار منقول و غیرمنقول کشور خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: در جلسه شورای ثبت آثار غیرمنقول کشور، ۹ باب خانه و اثر تاریخی کردستان شامل خانه‌ خان احمدی، کسوت ‌آرا، برنجی، معتمد وزیری، نصرت نوری، شهناز خالدی، سبحانی، بهمن سلطانی و منصوب عباسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدامی که منجر به حفظ آثار، بناها و محوطه‌های تاریخی استان می‌شود، ثبت آنها در فهرست آثار ملی است افزود: در جلسه شورای ملی ثبت آثار منقول کشور نیز پس از طرح پرونده، بررسی و تایید شورای داوران، سه اثر از کردستان در فهرست آثار میراث منقول تاریخی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: این آثار ارزشمند شامل مجسمه مستوره اردلان، سنگ قبر محمد امین خان گروس و شمشیر مانایی است.

وی گفت: در جلسه شورای ملی ثبت آثار منقول کشور همچنین مصوب شد اعتبارات لازم برای مرمت و حفاظت سنگ قبر محمدامین خان گروس از سوی دفتر ثبت تأمین شود.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از میراث فرهنگی کردستان، گویلیان تأکید کرد: باید در راستای حفظ و حراست از این آثار ارزشمند ثبت شده که به نوعی نمادی از سابقه تاریخی استان هستند، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5566

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.