• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

۱۵ خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می شود

  • کد خبر : 11805
  • 20 سپتامبر 2022 - 11:11
۱۵ خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طرحی داریم که خانه های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می شود و اقامت می دهیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، فریدون فعالی در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان و با اشاره به ۱۵ خانه تاریخی ارگ بم،  اظهار کرد: در کرمان بناهای تاریخی و ارزشمند زیادی داریم که بخشی از آنها ثبت ملی شده اما برخی که واجد شرایط است، دسترسی به مالکین آنها سخت است و سال ها رها شده اند.

وی افزود: قانون اجازه دریافت پرونه ساخت به بناهای ثبت شده نمی دهد اما متاسفانه برخی مالکان گمان می کنند اگر بنا رها و تخریب شود، می توانند آن را بکوبند و بنای جدید بسازند.

فعالی با اشاره به برخی اقدامات در راستای احیاء و مرمت بناهای تاریخی استان بیان کرد: در یکی دو سال اخیر کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به هتل شده و موزه سیم و زر در حمام اراهیم خان ایجاد و مجموعه وزیری افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: طرحی داریم که خانه های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می شود و اقامت می دهیم و نور و صدا ایجاد شده و دیگر شب ها درب ارگ قدیمی بم بسته نمی شود.

وی در پایان اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری ۵ تا ۹ آبان ماه در کرمان برگزار می شود و لازم است همه در این زمینه همکاری داشته باشند.

به گزارش گردشگر آنلاین، سیدمهدی قویدل معاون دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: گردشگری در استان کرمان مغفول مانده و سال ها به آن توجهی نشده است در حالی که این استان بهشت میراث فرهنگی و دارای پیشینه تاریخی است و باید به این ظرفیت توجه شود و توجه به این حوزه استان کرمان را به قطب گردشگری جهانی تبدیل می کند.

وی افزود: در قانون حمایت از مرمت بافت های تاریخی یکسری تکالیف برای دستگاه ها ایجاد شده و باید عمل شود و در موضوع بناهایی که مالکان می خواهند عمدا تخریب شود، از طریق دادستانی می توان وارد عمل شد.

۱۵ خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می شود

۱۵ خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می شود

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.