• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی:

۱۷ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی در مشهد بازدید کردند

  • کد خبر : 9639
  • 02 آگوست 2022 - 14:40
۱۷ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی در مشهد بازدید کردند
گردشگرآنلاین ـ سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۱۷ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد بازدید کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، رضا ابراهیم‌نیا اظهار کرد: با وجود این‌که شرایط کرونایی موجب کاهش تمایل برای بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مشهد شده بود اما تعداد ۱۷ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بازدید کردند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: شرایط برگزاری امسال نمایشگاه با سال‌های گذشته متفاوت بود، چون نمایشگاه در شرایط کرونایی برگزار شد و شرایط کرونایی باعث کاهش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه شد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین شرایط اقتصادی مردم نمایشگاه را تحت تأثیر قرار داده و موجب کاهش خرید به نسبت نمایشگاه‌های گذشته شده بود.

ابراهیم‌نیا افزود: وقوع سیل در برخی استان‌ها و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و برخی راه‌های مواصلاتی، بر روند برگزاری نمایشگاه و حضور هنرمندان و شهروندان تأثیر گذار بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع‌دستی فروخته شد.

وی افزود: بیشترین صنایع‌دستی فروخته شده در این نمایشگاه شامل سنگ مشهد، بافته‌های داری و مصنوعات چوبی بوده است.

صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی و کانی غیرفلزی و صنایع قطعه‌سازی و فولاد کشاورزی از عمده‌ترین صنایع مشهد به‌شمار می‌آیند. مشهد یکی از قطب‌های اصلی تولید چرم در ایران به‌شمار می‌آید و کارخانه‌هایی نظیر «چرم مشهد» در این شهر قرار دارند.

هم‌چنین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش پروژه‌های کلان اداری–تجاری رونق یافته‌است. از دیگر صنایع موجود در مشهد می‌توان به صنایع غذایی، پوشاک، تولید مصالح ساختمانی، صنایع فلزی و صنایع دستی نیز اشاره کرد که از این میان حدود ۴۰٪ صنایع مشهد متعلق به صنایع غذایی، صنایع فلزی و صنایع دستی است.

اقتصاد مشهد بیشتر بر روی زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار و چرم صنعتی (به‌صورت زینتی) و صنعت فرش قرار دارد. هم‌چنین زائران حرم رضوی و توریست‌ها از منابع درآمدزایی این شهر هستند؛ به‌طوری‌که صنعت هتل‌داری، یکی از صنایع پررونق در این شهر محسوب می‌شود و ۹۰٪ گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، از مشهد دیدن می‌کنند.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.