• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

۲۶۷۴ ایثارگر در اولویت اعزام به حج تمتع قرار دارند

  • کد خبر : 17918
  • 31 ژانویه 2023 - 8:47
۲۶۷۴ ایثارگر در اولویت اعزام به حج تمتع قرار دارند
گردشگرآنلاین - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۵۰۰۰ سهمیه حج تمتع ایثارگران در سال‌جاری تعداد دو هزار و ۶۷۴ نفر در اولویت هستند.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید محمدصادق هاشمی در نشستی با ریاست سازمان حج و زیارت برای همکاری این سازمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران و اختصاص سهمیه به بنیاد جهت اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به حج تمتع قدردانی کرد و توضیح داد: با توجه به کهولت سن والدین معزز شهدا و جانبازان باید سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش یابد و اولویت اعزام به حج در تمتع قرار دارند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: از ۵۰۰۰ سهمیه حج تمتع در سال‌جاری تعداد دو هزار و  ۶۷۴ نفر در اولویت هستند که شامل افرادی می‌شود که در سال ۹۹ هزینه سفر حج را پرداخت کرده‌اند و به خاطر کرونا از این سفر بازمانده‌اند.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، سرعت و دقت بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرایند حج سال گذشته درباره محدودیت‌های حج گفت: محدودیت‌های سنی برداشته شده و درباره محدودیت واکسن، عربستان هنوز به ایران در این‌باره اعلامی نداشته است.

در این نشست که سیدمستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت،  مسائلی پیرامون اعزام کاروان ویژه جانبازان، تکریم خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر، مدت سفر حج، مابه‌التفاوت هزینه سفر برای افرادی که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام داشته‌اند و افرادی که در سال ۱۳۹۹ سهمیه دریافت کرده‌اند و اکنون در قید حیات نیستند، بحث و تبادل‌نظر شد.

حَجّ یکی از زیارت‌های اسلامی به مکه، در عربستان سعودی، است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. حج یک امر دینی واجب برای مسلمانان است که باید حداقل یک بار در طول زندگی، توسط همه مسلمانان بالغی که توانایی جسمی و مالی برای انجام سفر و حمایت از خانواده خود در هنگام غیبت از خانه را دارند، انجام شود.

مسلمانان کعبه را «خانه الله» می‌دانند و در اصطلاح اسلامی، حج زیارتی است که به کعبه انجام می‌شود. حج در کنار پذیرش دو گواهی (شهادتین)، نماز، دهش (زکات) و روزه یکی از پایه‌های پنج‌گانه پذیرش اسلام است.

حج، نمایش تمکین مردم مسلمان در برابر الله و همبسته بودن مسلمانان است.

۲۶۷۴ ایثارگر در اولویت اعزام به حج تمتع قرار دارند

۲۶۷۴ ایثارگر در اولویت اعزام به حج تمتع قرار دارند

منبع: سازمان حج و زیارت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.