• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

۲ اثر صنایع دستی هنرمندان مهابادی نشان ملی دریافت کرد

  • کد خبر : 3301
  • 16 دسامبر 2021 - 10:18
۲ اثر صنایع دستی هنرمندان مهابادی نشان ملی دریافت کرد

گردشگرآنلاین – رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۲ اثر هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پس از داوری موفق به کسب نشان ملی یا مهر اصالت شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ناصر صدفی افزود: آذرماه سال جاری هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در رشته های “گلیم” و “رودری” در زیرشاخه پوشاک سنتی توانستند ۲ نشان ملی و مهر اصالت را از داوران این وزارتخانه اخذ کنند.

وی ادامه داد: با احتساب این ۲ اثر مجموع آثاری که از این شهرستان موفق به دریافت نشان یا مهر اصالت شده اند به ۱۰ مورد رسید که از این لحاظ مهاباد را بعد از ارومیه در رتبه دوم استان قرار داد.مهاباد از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود و برای بازدیدکنندگان جذابیت زیادی دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به دریاچه سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب کانی برازان اشاره کرد. یکی از جذابیت‌های مهم سفر برای اغلی گردشگران تهیه سوغاتی برای دیگران و یادگاری برای یادآوری سفرشان بوده است. از اصلی‌ترین سوغاتی‌های مهاباد می توان به صنایع دستی آن اشاره کرد. صنایع دستی که روزگاری برای گذران زندگی از آن استفاده می‌شده و برخی از آن‌ها هنوز جزو امورات زندگی مردم است. در ادامه به مهم‌ترین صنایع دستی و سوغات مهاباد اشاره خواهیم کرد.

نشان ملی صنایع دستی مهاباد

نشان ملی صنایع دستی مهاباد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: نشان ملی یا مُهر اصالت صنایع دستی سالیانه به آثاری اهدا می شود که با استفاده از مواد طبیعی و متأثر از آداب و رسوم و فرهنگ بومی تولید می شود.

صدفی اضافه کرد: هم اکنون ۳۵۰ هنرمند در صنایع دستی مختلف ر رشته های مختلف به صورت انفرادی و گروهی در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی افزود: قبل از این نیز هنرمندانی در رشته های سازهای سنتی، پوشاک، کلاه و جوراب بافی در این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی شده اند.

مهاباد یکی از قطب‌های مهم رشته‌های مختلف صنایع دستی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.