• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

۲ خبر کوتاه از استان یزد

  • کد خبر : 1493
  • 17 اکتبر 2021 - 12:04
۲ خبر کوتاه از استان یزد
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردکان گفت: ویژه‌برنامه اختتامیه هفته روستا از سوی کمیته گردشگری روستایی یزد، انجمن زادگان خورشید و مشارکت بخشداری در کاروانسرای خرانق برگزار شد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، محمود ادیبان هدف از برگزاری این جشنواره را  ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ اصیل روستایی، بهره‌مندی از غذاهای سنتی به‌عنوان برند گردشگری و انواع محصولات گردشگری فرهنگی – طبیعت‌گردی و روستاگردی عنوان کرد .

وی افزود: طبخ غذای محلی و روستایی،  برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و برپایی بازارچه صنایع‌دستی از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

ادیبان با اشاره به استقبال خوب مردم محلی و گردشگران از این مراسم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، انجام تمهیدات لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه بوده است.

آیین افتتاح برنامه هفته روستا، جمعه شانزدهم مهرماه در روستای هدف گردشگری سریزد برگزار شده بود.

قلعه تاریخی خرانق با بیش از ۱۰ هزار متر مربع وسعت در روستای خرانق، مرکز بخش و در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی و پل آبرو تاریخی خرانق قرار گرفته و در زمره آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

***

تعدادی از نابینایان و کم‌بینایان مهریز جمعه‌شب به مناسبت روز جهانی عصای سفید ( ۲۳ مهر ) با حضور امام‌جمعه و جمعی از مسئولان محلی تجلیل شدند.

به مناسبت بزرگداشت روز عصای سفید مسئولان مهریز با حضور در منزل تعدادی از روشندلان زیرپوشش اداره بهزیستی با لوح و هدایای از آنها تجلیل کردند.

امام‌جمعه مهریز با تبریک این روز از تلاش بهزیستی و تشکل‌های مردمی در رسیدگی به وضعیت نابینایان منطقه قدردانی کرد و گفت: تکریم روشندلان یک رسالت انسانی و دینی است .

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این مراسم با بیان اینکه باید مشکلات روشندلان بررسی و برای حل آنها اقدام شود به اهمیت توجه به مسایل اقتصادی و اشتغال آنها اشاره کرد.

وی گفت: ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و زمینه ازدواج روشندلان به همت و کار جمعی بیشتری نیاز دارد و باید همه بهزیستی و سایر متولیان امر را در شهرستان یاری دهند که اهمیت خاص دارد.

۲۰۰ کم‌بینا و نابینا در مهریز زندگی می‌کنند و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.