• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

۲ شهر استان سمنان به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند

  • کد خبر : 3050
  • 11 دسامبر 2021 - 11:46
۲ شهر استان سمنان به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان با اشاره به روند انتخاب شهرهای ملی گفت: نام دو شهر این استان به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به ظرفیت‌های بیشمار استان سمنان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در ارتباط با شهر ملی صنایع دستی اظهار داشت: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند استان سمنان را از معبر به مقصدی برای گردشگری تبدیل کند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای انتخاب شهر ملی صنایع دستی در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور انجام می‌شود با اشاره به بررسی پرونده‌های پنج نامزد کسب عنوان شهر ملی از سه استان سمنان، مرکزی و همدان در این شورا گفت: مهدیشهر در رشته شماره‌دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست‌بافته‌های سنتی (تانه‌بافی) از استان سمنان به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان به صورت مشروط باقی ماند تا پس از رسیدن به استانداردهای مورد نظر به ثبت قطعی برسد.

دوست‌محمدی مزیت اجرای این طرح را افزایش اشتغال و همچنین رشد گردشگری داخلی و حتی خارجی و رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: هویت دهی به صنایع دستی و برندسازی تجاری به محصولات صنایع دستی از جمله دیگر مزایای انتخاب شهر ملی صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: رویکرد توجه به حوزه صنایع دستی قطعاً می‌تواند رویکردی بنیادین برای تقویت و توسعه اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه حمایت از فعالان هنر صنایع دستی در دستور کار قرار دارد گفت: رویکرد این اداره کل شناسایی و معرفی ظرفیت صنایع دستی استان سمنان با استفاده از فرصت‌ها و بسترهای مختلف است و قطعاً در این مسیر تمامی دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.