• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در خراسان جنوبی اقامت کردند

  • کد خبر : 12227
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در خراسان جنوبی اقامت کردند
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون در تاسیسات گردشگری این استان اقامت داشته‌اند.

به‌ گزارش گردشگرآنلاین از بیرجند، هادی شاهوردی افزود: حضور حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۵۴ گردشگر امسال در ۱۹۱ مورد از تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی حضور یافته و گردشگران در این مدت بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: عمده گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، ایتالیا، فرانسه، سوئد و سوئیس به خراسان جنوبی آمدند.

وی در ارتباط با تعداد گردشگر داخلی و خارجی افزود: گردشگران از کشورهای آسیایی نیز از جمله افغانستان، پاکستان و چین، خراسان جنوبی را به عنوان مقصد سفر در این مدت انتخاب کرده‌اند.

شاهوردی همچنین گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری (پنجم تا یازدهم مهر)، پویش “یک کلاس یک تور” با همکاری وزارت آموزش و پرورش و برای آشنایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه با مشاغل گردشگری در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ دانش‌آموزان یک کلاس از مقطع متوسطه از هتل‌ها و تاسیسات گردشگری بازدید می‌کنند و با بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی صنعت گردشگری آشنا می‌شوند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: یکی از موثرترین دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری، آموزش و پرورش است که می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان به نسل آینده نقش ویژه و تاثیرگذار داشته باشد.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد ۹۸۲ اثر ثبت ملی است و این استان چهار اثر ثبت جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس و توبافی روستای خراشاد را دارد.

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ثبت شده در استان خراسان جنوبی سنگ نگاره کال جنگال در ۵ کیلومتری جنوب شهر خوسف و متعلق به دوره اشکانی است که در بررسی‌های جدید ۱۴ سنگ نگاره در نزدیکی آن شناسایی شده‌است.

امسال ۲ میلیون گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند

امسال ۲ میلیون گردشگر در خراسان جنوبی اقامت کردند

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.