• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

۳۳ بقعه خراسان شمالی میزبان زائران در طرح آرامش بهاری است

  • کد خبر : 7046
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
۳۳ بقعه خراسان شمالی میزبان زائران در طرح آرامش بهاری است

گردشگرآنلاین – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با تعطیلات نوروز اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقعه و امامزاده این استان آغاز شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی اظهار داشت: این بقاع تا ۱۳ فروردین ماه پذیرایی مسافران و زائران هستند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تعدادی مبلغ مشارکت دارند افزود: تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی همچنین برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی در امامزاده ها و گسترش معارف اهل بیت و قرآنی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: همچنین مبلغان در چندین بقعه شاخص استان به مسائل شرعی و شبهات پاسخگو خواهند بود.

وی برپایی غرفه نقاشی، کودک و نوجوان و خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت در امام زادگان را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: قبل از اجرای طرح نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی امام زادگان انجام شد.

حجت الاسلام آسوده یدکی اظهار داشت: در کنار این برنامه ها ۱۵ مکان از جمله مساجد و بقاع متبرکه نیز برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده سازی شده اند  که ظرفیت برای اسکان موقت تا پنج هزار و ۵۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید:
چالش‌های پیشروی صنعت گردشگری اردبیل
مجوز احداث ۷ طرح گردشگری در خراسان شمالی صادر شد
بسطام در انتظار ثبت جهانی/ رفع موانع در گرو تعاملات مستمر

وی با بیان اینکه در پنج امام زاده این استان نیز زائر سرا وجود دارد افزود: امام زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، احمدبن موسی (ع)  کوران اسفراین،  امام زاده سیداحمد محمود (ع) چمن بید، هستند.

حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات لازم نیز برای رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی بقاع متبرکه و امامزاده ها انجام شده است.
استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.