• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
همزمان با هفته دولت

۳۶۴ طرح گردشگری افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 10204
  • 17 آگوست 2022 - 15:56
۳۶۴ طرح گردشگری افتتاح می‌شود
گردشگرآنلاین - ۳۶۴ طرح گردشگری به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۱هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان همزمان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) ۳۶۴ طرح گردشگری، شامل ۲۸ هتل، ۱۰۰ واحد اقامتگاه بومگردی، ۳۰ مجتمع اقامتی، کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی و زیرساخت‌های گردشگری را در سطح کشور افتتاح می‌کند. افتتاح این پروژه‌ها از شهر مشهد به صورت همزمان انجام می‌شود.

هتل پنج ستاره‌ای در مشهد، از جمله پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت از سوی عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ افتتاح خواهد شد. این هتل با زیربنایی به وسعت ۱۳هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارای ۴۲۸ تخت و بخش‌های رفاهی و ورزشی است که با سرمایه‌ای به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است و برای  ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

علاوه‌بر طرح‌های گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲۴۱ طرح ورزشی از جمله دو استادیوم، ۱۹۷ زمین چمن، ۳۹ سالن ورزشی و استخر و سه خانه جوان را به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد کرد.

به گزارش گردشگر آنلاین، گردشگری یا توریسم  سفر به قصد لذت بردن یا کسب‌وکار است؛ همچنین به معنی تئوری و عمل سیاحت‌گری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران، و تجارت مرتبط به برگزاری تور است.  سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد: «مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است.

البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود.» بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند. گردشگری می‌تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می‌کند) یا خارجی باشد.

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.