• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

۳۶ میلیارد ریال برای ساماندهی منطقه گیلارلو گرمی اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 2264
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
۳۶ میلیارد ریال برای ساماندهی منطقه گیلارلو گرمی اختصاص می‌یابد

گردشگرآنلاین – مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: برای تکمیل زیرساخت‌ها و سامان‌دهی منطقه نمونه گردشگری گیلارلو از توابع شهرستان گرمی ۳۶ میلیارد ریال با تخصیص ۱۰۰ درصدی آماده پرداخت است.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، نادر فلاحی روز چهارشنبه با اشاره به بازدید خود از این منطقه نمونه گردشگری بیان کرد: گیلارلو از ظرفیت‌های مهم شهرستان گرمی در راستای رونق صنعت گردشگری به‌شمار می‌رود که با توجه به این قابلیت، اقدام‌های توسعه‌ای در این منطقه در حال انجام بوده و بیش از ۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیز تا کنون در این راستا پراخت شده است.

وی افزود: تکمیل زیرساخت‌های منطقه گیلارلو شامل عملیات تکمیل رینگ دور دریاچه، اجرای روشنایی با مشارکت بنیاد علوی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، زیرسازی و آسفالت در این منطقه بوده و تلاش می‌شود تا هر چه زودتر شاهد تکمیل عملیات اجرایی این پروژه مهم و شاخص باشیم.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود پس از تکمیل عملیات توسعه‌ای و زیرساختی در منطقه نمونه گردشگری گیلارلو برای بهره‌برداری به شهرداری یا بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد نگهداری و حفاظت هر چه بهتر از این منطقه و زیرساخت‌های آن باشیم.

وی یادآور شد: اقدامات قابل توجهی برای رونق گردشگری در شهرستان گرمی در چند سال گذشته انجام شده است که یکی از نمونه‌های شاخص آن توسعه دریاچه گیلارلو به‌شمار می‌رود.

منطقه گیلارلو

منطقه گیلارلو

دریاچه گیلارلو که در محدوده شهرستان گرمی واقع شده است، پس از دریاچه شورابیل در اردبیل دومین دریاچه بزرگ استان محسوب می‌شود.

این دریاچه در سال ۷۵ با هشت میلیون مترمکعب حجم آب با هدف تامین آب اشامیدنی  شهر گرمی احداث شد که با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر، دریاچه مصنوعی گیلارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم‌انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد.

این منطقه گردشگری که در شمال استان اردبیل واقع شده و به قایق موتوری، کمپ‌های اقامتی، فضای سبز و پیست سنتی اسب سواری مجهز است، قرار گرفتن آن در حاشیه جاده جدید گرمی- اردبیل در جذب گردشگر به این شهرستان اهمیت زیادی دارد.

شهرستان گرمی با جمعیت ۷۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل، در منطقه مرزی با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2264

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.