• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
فاطمی خبر داد؛

۳۸۰ رویداد گردشگری کشاورزی از ابتدای سال اجرا شد

  • کد خبر : 9704
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
۳۸۰ رویداد گردشگری کشاورزی از ابتدای سال اجرا شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل گردشگری داخلی از برگزاری ۳۸۰ رویداد گردشگری کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: بسیاری از این جشنواره‌ها با موضوع خوراک ترکیب شده بودند.

به گزارش گردشگرآنلاین، نشست گردشگری کشاورزی و خوراک با عنوان میز تخصصی گرم نوش و سردنوش ها با حضور مدیرکل گردشگری داخلی و فعالانی از حوزه راهنمایان گردشگری دفتر خدمات مسافرتی و رستوران‌های زنجیره‌ای و کارشناسان خوراک برگزار شد.

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در این نشست گفت: ما میزهای گردشگری تخصصی در وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم. یکی از این میزها گردشگری کشاورزی است، در این حوزه تنوع زیادی وجود دارد، خیلی از جشنواره‌هایی که امسال برگزار شده با موضوع خوراک تلفیق شده بود. کشور ما در حوزه تعداد جاذبه‌ها و گردشگری موضوعی آنقدر ظرفیت دارد که اگر بخواهیم در دفتر گردشگری داخلی به توسعه آنها بپردازیم امکان پذیر نیست. در این میزهای تخصصی کارشناسان این حوزه‌ها در کنار یکدیگر به گفتمان می‌پردازند.

وی گفت: چرا در هتل‌های ما ولکام درینک غیرایرانی سرو می‌شود و گرم نوش یا سردنوش سنتی به میهمانان نمی‌دهند؟ اینها مواردی است که باید روی آن کار شود و جاذبه‌های موجود را بالفعل کنیم.

گردشگری کشاورزی عملی است برای جذب گردشگران به یک منطقه، در اصل برای اهداف کشاورزی. این گردشگری با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است.

همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت‌های کشاورزان / کارآفرینانی است که مایل به فعالیت‌های کشاورزی / مهمان نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می‌آورد. به‌طور کلی تصوری که از گردشگری وجود دارد، این است که برای شکل‌گیری گردشگری نیاز به محرک‌ها و عناصر بزرگی است که بتواند جذب توریسم نموده و سبب ماندگاری گردشگر شود.

در واقع آنچه از گردشگری و فعالیت‌های آن در اذهان تداعی می‌شود، گردشگری فعالیتی است که نیاز به سرمایه و امکانات زیرساختی فراوانی دارد. این تصویر گردشگری توده ای ممکن است کارآفرینان کوچک را که توریست را به عنوان یک گزینه جایگزین برای افزایش درآمد خود در نظر می‌گیرند، از بین ببرد. با این حال، گردشگری کشاورزی را می‌توان در یک مقیاس کوچک، کم‌اثر از منظر اثرات نامطلوب زیست‌محیطی، آموزش محور وبا فعالیت‌های تفریحی مشاهده کرد.

گردشگری کشاورزی زیر مجموعه‌ای از صنعت بزرگ‌تری به نام گردشگری روستایی است که شامل استراحتگاه‌ها، سایت‌های بازار کشاورزان، تورهای غیر گردشگری کشاورزی، غیرانتفاعی و سایر فعالیت‌های اوقات فراغت و پذیرایی از مهمان بوده که گردشگران را به حومه‌ها جذب می‌کند. گردشگری کشاورزی یک مفهوم ترکیبی است که ادغام عناصر دو صنایع پیچیده، کشاورزی و سفر / گردشگری به منظور ایجاد و گسترش بازارهای سودآور جدید برای محصولات کشاورزی و خدمات در مزرعه و تجارب سفر برای گردشگران در یک بازار بزرگ منطقه ای است.

اگر چه یک تعریف واحدی از گردشگری کشاورزی به‌طور گسترده و شناخته شده وجود ندارد، اما گردشگری کشاورزی شامل در هم تنیدگی مفاهیم مهم بازاریابی و توسعه اقتصادی است که امروزه در حال گسترش است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.