• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی می‌خواهیم

  • کد خبر : 18168
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی می‌خواهیم
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری کشور با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ای مناسب برای مقابله با ایران‌هراسی، گفت: برای رونق گردشگری باید حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از خانه‌ملت، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی درباره اقدامات مربوط به مقابله با ایران‌هراسی که ضربه سنگینی به گردشگری وارد می‌کند، گفت: دو ظرفیت برای این مسأله در نظر گرفته‌ایم؛ نخست، هزینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های مختلف خارجی که باید در قالب تولید و نشر محتوا توزیع شود و همچنین ردیف اعتبارات مشخص به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی که با عناوین «معرفی و تبلیغات گردشگری» پیش‌بینی شده است.

شالبافیان سپس درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها و رونق گردشگری در کشور، تصریح کرد: به پیشنهاد این وزارتخانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای رونق گردشگری در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، به دولت ارائه و تصویب شد و در قالب لایحه به مجلس ارسال شده است و در حال حاضر منتظر تصمیم مجلس در این خصوص هستیم.

معاون گردشگری یادآور شد: بخش عمده اقتصاد گردشگری کشور مبتنی بر رونق گردشگری داخلی است و تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند به رونق سفرهای کوتاه‌مدت ختم شود و موجب رونق مقاصد اقتصادی در مبادی اصلی و گردشگر فِرست شود. به فرض مثال شهرهای بزرگ ما که ساکنان بسیار دارند همچون شهرکرد که دارای شهرستان‌ها و اماکن گردشگری زیادی در اطراف است می‌تواند با سفرهای کوتاه‌مدت به رونق اقتصادی، رشد گردشگری بویژه در حوزه بوم‌گردی این منطقه منجر شود.

ایران‌هراسی یا ایرانوفوبی (به انگلیسی: Iranophobia) اشاره به احساسات مخالفت یا دشمنی با سیاست‌ها، فرهنگ، جامعه، اقتصاد یا نقش بین‌المللی ایران دارد. همچنین ایران‌هراسی اشاره به بی‌اعتمادی، نفرت، انزجار، حسادت، تبعیض، تعصب، نژادپرستی، کلیشه، ترس یا بیزاری به ایرانیان به عنوان یک گروه نژادی، قومی، زبانی، مذهبی پذیرفته‌شده در سراسر جهان دارد.

ایران‌هراسی به عنوان یک سیاست طی سالیان متمادی برای اهداف مختلف به کار گرفته شده‌است. بیشترین استفاده از این سیاست به منظور فروش تسلیحات نظامی به کشورهای خاص صورت پذیرفته‌است.

۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی می‌خواهیم

۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی می‌خواهیم

منبع: خانه‌ملت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18168

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.